Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Föräldrakod till m II kort..

  1. #1

    Föräldrakod till m II kort..

    hallå.. har m II kort som funkar fint.. min farsa sa till mig idag att han inte tyckte det va så lämpligt att det fanns lite kanaler som min lillasyster inte borde se, så han bar mig att lägga in kod på dom.. när jag skulle göra det så skulle jag slå in föräldrakoden som är 1234 men det funkade inte.. sökte lite här på forumet och antar att det inte funkar med m II kort.. så jag undrar om det finns nåt annat sätt att få bort kiosk 9-11??? testade att ta bort men då fanns dom inte med på den listan som jag fick upp.. provade även att flytta dom men dom fanns inte med på den listan heller.. så vad ska jag göra?? :? ha d

  2. #2
    Det är bara orginalkort som hanterar föräldraläs.
    Plocka ur kortet eller sätt i orginal
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    ok.. synd.. men borde det inte gå att progga in nåt i kortet så det kan hantera föräldra kod dÅ?? inte för att jag skulle veta var man kan få tag på det men men

  4. #4
    Dette beror på vad før en sat-låda du har. Jag har en Sammy 9500 och denna kan du fint legga in førældra kod på med eller utan kort.
    MVH
    Svennis

  5. #5
    Vet ej vad du har för box. Men på min force 1155s så kan jag gå in på menyn och "gömma kanalerna"

  6. #6
    Ska tydligen gå bra att använda föräldralås på Philips hyrmottagare och MII, enligt polaren. Men på min Triax funkar det inte tyvärr..... :cry:

    Matte

  7. #7
    gör en favorit lista och hoppa över kiosk,9 10 11 m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  8. #8
    På nokia 9902 funkar det fint med låsa kanaler i menyn!

  9. #9
    På min Strong tror jeg at du må ha i original CD kortet når du velger hvilke kanaler som skal låses. Deretter fungerer det også når M-II kortet brukes.

  10. #10
    gör favoritlistor du kan göra 8st med strong8700 triax 354 . meny,kanaler ok favoritlistor ok sedan väljer du ut själv vilka kanaler som ska ligga på lista 1,2,3,4,5 osv det är ingen konst att gömma kiosk 9 10 11 m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

Liknande ämnen

  1. Föräldrakod för kanalsökning
    Av bjka i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 19:21
  2. föräldrakod - kanalsökning
    Av RikardB i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-05, 22:41
  3. Föräldrakod till phillips
    Av Svenne_27 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 08:47
  4. Föräldrakod+M-II
    Av wildone i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-19, 16:15
  5. Föräldrakod CD
    Av Atrix i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 15:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss