Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Förhandla bort öppningsavgift el. bindningstid?

  1. #1

    Förhandla bort öppningsavgift el. bindningstid?

    Hej!

    Funderar på att skaffa nytt ab hos CH och undrar om någon lyckats med att deala bort startavgiften? Alternativt bindningstiden?

  2. #2
    Jag hade 8 favoriter och när jag plussade på Canal+ fick jag det utan bindningstid. Så det finns hopp

  3. #3
    Jag bytte 8 favoriter mot Canal+ utan bindningstid men om jag skulle vilja ha tilbaks 8 favoriter är jag tvungen att binda mig.

  4. #4
    Jag ringde upp och sa att vilkoret för att jag skulle bli nykund hos Comhem var att jag slapp bindningstid, samt att jag redan hade box och ej hade behov av mer än kortet.

    Betalade bara inträdesavgiften........

    God Jul!

    Mvh, ZaphodB

  5. #5
    Gammal tråd som lyfts upp! Men även jag fick ingen bindningstid på CH när jag skaffade detta för 3-4 år sedan. Då var uppsägningstiden 3 mån, vilket var helt ok.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  6. #6
    Comhem har ingen bindningstid på sina egna kanalpaket förutom när man vill ha subventionerad box.

  7. #7
    Tilläggas ska, att jag hade egen box....
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8
    Tjafsar operatören om bindningstid, men inte erbjuder något i gengäld kan du alltid hävda att det i så fall blir obalans i avtalet mellan parterna (dig och operatören) och att du därför inte accepterar någon bindningstid. I princip ska operatören erbjuda någon form av motprestation med samma värde som bindningstiden. Avtalsvillkorslagen har en villkorslista (från avtalsvillkorsdirektivet) där man hintar att bindningstid som skapar obalans mellan näringsidkaren och konsumenten och en sådan obalans skulle kunna vara att det saknas en motprestation som motsvarar bindningstiden. Avtalsvillkoret skulle i så fall vara oskäligt. En annan typ av obalans i avtalet som jag funderar lite på är "godkända mottagare", som tvingar konsumenten att skaffa operatörens box och på så vis tvingas binda upp sig för t.ex. 24 månader. Eftersom konsumenten inte kan påverka avtalet och operatören hindrar denne från att använda egen lika väl fungerande utrustning skulle även ett sådant förfarande möjligen kunna resultera i att bindningstiden i sådant fall är ett oskäligt avtalsvillkor, eftersom motprestationen snarare är en begränsning som konsumenten inte nödvändigtvis önskar. Men det är bara min lilla fundering :-)
    Pratar du i de termerna kan du ge dig f*n på att den bäste av operatörer backar :-)

Liknande ämnen

  1. Bindningstid
    Av ansy_74 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 16:37
  2. kan man få bort
    Av ponjac i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 16:52
  3. ta bort kanaler
    Av limo i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 19:02
  4. 24 månaders bindningstid?
    Av Coolee i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 19:44
  5. [LÖST] hur tar man bort au:n
    Av papiraul i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 16:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss