Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Win Xp

  1. #1

    Win Xp

    Tja alla pirater..
    Jag har problem ,Jag holler på att fixa polarens ny inköpta dell bärbara data..
    Funkar fin fint... MEN när jag sätter igång den så laddar det först DEll sen kommer det upp en ruta som frågar vilket oprativsystem jag vill starta WIN XP ..eller WIN XP..hmmmm

    När jag tar den första så startar datan och funkar bra ..
    Men när jag gjorde en windovs update så laddade jag hem allt förutom ett pogram .Service pack 1 EXpress ,då pliga det upp en ruta att mitt oprativ system nyckel är fake..
    aaaaa den måste va ett Dc++ XP

    Men nu till min fråga hur byter jag nyckel
    Måste jag formatera om datan för att byta nyckel..
    OCh varför står det att jag har 2 st xp när jag startar up datan
    men kan bara starta med den förta sytemet..

    SNÄLLA HJÄLP EN STACKARS kille som sitter i skiten...
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  2. #2
    Det finns något som heter corporate key changer, som du hittar på t.ex. DC. Det är ett litet program som man kör för att ändra nyckel, en lista med giltiga nycklar följer med.

    När MS släppte SP1 så tog de bort massa nycklar (på nåt vis) så visst är det så att du har ett pirat-XP i burken.

    Det andra, med två olika val vid uppstart, kan du åtgärda. Om du nu är säker på att du bara har ett operativsystem, så kör Start>>Run>> skriv msconfig sedan väljer du fliken boot.ini.

    /ElFeo

  3. #3
    Föresten så är det SP2 som gäller nu, vet inte om den måste ha SP1 före. osäkert om den kommit till Svensk XP däremot.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Föresten så är det SP2 som gäller nu, vet inte om den måste ha SP1 före. osäkert om den kommit till Svensk XP däremot.
    du är en ängel :lol: :lol:


    FAn va jag älskar det här forumet :lol: :lol:
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  5. #5
    skönt att man kan glädja någon!

  6. #6
    Man måste inte ha sp1 före.

    Det är rätt lätt att byta nyckel även utan keychanger.

    Change Product Key without Reinstall:

    1. Run regedit and go to: HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrent Version\WPAEvents, on the right double click on "oobetimer" and change at least one digit of this value to deactivate windows.

    2. Choose run from start menu and type in this command:
    %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a to get the activation screen and go to the second option which is activate by phone.

    3. In the new screen choose the option to change product key, and type in the new product key (Corporate one only).

    4. Close that window, reboot your system and enter the command in step 2 for the second time to verify your activation , you should see "windows is already activated".
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    Om man ska byta nyckel (gäller iofs alla program med) så fukar regedit väldigt bra!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av figge_sand
    Om man ska byta nyckel (gäller iofs alla program med) så fukar regedit väldigt bra!
    iofs ???? :?
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  9. #9
    I Och För Sig

  10. #10
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Listan med två operativsystem fixas på detta sätt:

    1. Högerklicka på "Den här datorn"
    2. Välj "Egenskaper"
    3. Välj fliken "Avancerat"
    4. Där kan du antigen välja att kryssa av rutan "Visa listan över operativsystem i"
    eller så trycker du på "Redigera" och tar bort en av de rader som är likadana, och kanske ser ut som den här:
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /fastdetect

    Lycka till

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss