Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Val av DVB-S kort för Linux!

  1. #1

    Val av DVB-S kort för Linux!

    Hej!

    Jag är en av de olyckliga som köpt ett Avermedia DVD-T kort utan kort läsare precis innan MTG krypterade sina kanaler :-( !

    Så nu har jag börjat att sneglat på DVB-S kort till Canal digital, men har lite begränsat med pci platser i min dator (Asus Pundit).

    Fråga 1
    Kort som funkar bra till linux,vdr eller mythtv. Har kikat lite på något av Technotrends premium kort. I så fall ska man köpa den äldre 1,3 versionen eller den nyare 1,5?

    Fråga 2
    Har desvärre bara 1 pci plats ledig i min dator, så jag kan inte ha något common interface :=(. Är det någon som kör vdr, mythtv med softcam och inget kort för att få in CD? går det?

    Tack på förhand!

    Mvh /Staffan

  2. #2
    Jag kör MyTheatre med plugin Yankse i en Pundit så jag vet vilka problem du har.
    Som det är än så länge så ser jag ju så gott som alla kanaler med mjukvaruavkodning men vi får väl se hur länge till.
    Kolla denna, ska nog kunna gå att använda har jag för mej, ska själv beställa en. USB ansluten Phoenix Smartcard läsare. (Visionplus & Avermedia-kompatibelt)

  3. #3

  4. #4
    Jag kör med ett HAUPPAUGE WIN/TV NEXUS-S DVB-S å det e jag jätte nöjd med.
    Frågade i forumet före å tänkte köpa Hercules nåt billit dvb-s kort men de avrådde mig.
    För ex. progdvb (programet som jag använder) så är lite kräsen på korten.
    Så länge det är ett SS1 kort (som Nexus-s är) så är det bra!!

    Sen om du vill ha CI till det så kommer det i en 5.25" plats tror ja om inte i en 3,5".

    Med ProgDVB + Yankse (softcam.key fil) så får jag in Viasat + Canal Digital å det funkar smärtfritt. Men vissa gånger när jag tittar så kan singnalen försvinna å programet kapar men det händer inte så ofta så det får man leva med.
    Sen den nya version (kommer inte på nummret) så har lite problem med att visa nordiska subtitles så använd en gammlare version!!

    Vill du veta mera om dvb-s/t/c kort + program till datorn så besök detta forum: www.dvbn.net (måste registrera)

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    dvbn.net verkar vara nere for tillfallet.

    Kolla pa www.dvbshop.tv om du skall bestalla kort. Dom ar billiga och bra.

    Jag undrar ocksa vad skillnaden ar mellan 1.3 och 1.5-korten?

  6. #6
    Tack för alla svar!

    Nu Ska jag bara kolla om det går att montera parabolen på balkongen

    Det är ingen som kör Mythtv?

  7. #7
    Jag har kollat lite på dedär med VDR och bestämt mig för att pröva med mitt Twinhan DVB-S kort och ett Real Magic Hollywood PLUS som TV-out kort. Jag har haft problem me diseqc switchar med mitt Twinhan kort i windows. Någon som vet om ett Hauppauge NOVA-S kort fungerar klockrent med t.ex. VDR i linux eller myTheatre och progDVB i winfows? Funderar på ett sånt istället för Twinhan kortet.

  8. #8
    Har kikat lite på något av Technotrends premium kort. I så fall ska man köpa den äldre 1,3 versionen eller den nyare 1,5?

    Har du en pundit så kan du lägga ner dom planerna.
    Jag provade att montera mitt Technotrend DVB-C premium i en pundit och insåg omedelbart att det var omöjligt.
    Kortet är alldeles för lång och processorn är placerad så att det begränsar hur långt pci-kort man kan ha.

  9. #9
    är det någon som har testat Blackbox som dom har på www.dvbshop.net??? med den ska man tydligen kunna ha Scart utgång S-videoutgång samt både optisk och koaxial SPDIF utgång på Skystar1 korten.

Liknande ämnen

  1. linux + .NET
    Av buffy i forum Linux
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 09:35
  2. Linux
    Av Znocko i forum Linux
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 23:55
  3. DVB-T kort till linux?
    Av tomte7 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 00:24
  4. Linux + mp3.5?
    Av jannekrille i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 22:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss