TV1000 och TV1000 Cinema. Två kanaler. En gång i tiden mycket bättre än Canal+, enligt mig. Canal+ har gjort om sina kanaler, snarare fått orning på sina film- resp sportkanaler. TV1000 ska naturligtvis inte vara sämre. TV1000 och Cinema blir sex nya kanaler (vilka de nu är vet vi redan). Sex nya kanaler. Mer uttrymme för skitfilmer. Jag hade tillgång till dessa kanaler. Zappade mellan dessa kanaler. Jag tror inte jag sett mycket bra. Classic var onödigt. Det finns redan TCM och TV4 Film som är mycket bättre. Visserligen ligger inte dessa kanaler i Viasats utbud men det var inte många klassiker som TV1000 Classic visade direkt. Inte något som föll mig i smaken.

Sedan har vi TV1000 Family och TV1000 Nordic (varför alla dessa långa namn?). Pippi Långstrump och andra Astrid Lindgren filmer dygnet runt. Hallmark finns redan så Family-kanalen kändes onödig. TV1000 Action, en blandning av gamla TV6 Action-filmer (numera Viasat Action) och repriser från TV1000.

Jag zappar vidare. Sex nya filmkanaler och ingenting att se. Filmer som går om och om igen för att sedan visas på TV3 några gånger och tillslut hamna på ZTV. Viasat verkar ha glömt att lägga energi på hur de ska lösa problemmet för oss som har alldelles fina och bra, tyvärr Viasat icke godkända parabolmottagare och istället lägga all energi på att härma och tävla med Canal Digital.

Hellre slänger jag pengar på att hyra DVD's än de sex nya TV1000 kanaler som ger uttryme för mer skit.

SH