Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vill få in Canal Digital i Schweiz!

  1. #1

    Vill få in Canal Digital i Schweiz!

    Jag vill få in Canal Digital i Schweiz.
    Vet att det funkar där jag bor, då en kompis som bor 100m från mig får in det.

    Han har en parabol som är 120cm och är ca 5 år gammal, LNB han har är ca 3 år gammal. en Grundig mottagare från CD.

    Jag har en 110cm (Triax TD110) parabol som är helt ny. Med en Invacom 0.3db LNB. Samt en Samsung 9500YA mottagare.

    Nu till några frågor jag ställer mig:
    Har de 10cm i storlek på parabolen stor betydelse? Min är nyare har det någon betydelse i signal kvalitet (tänker på utvecklingen av paraboler då hans har 5 år på nacken)?

    Samma sak på LNB? Han har ett LNB som är ca 3år gammalt, jag har det senaste LNB med 0.3db.

    Nu till mitt problem:
    Har sett på min kompis parabol att han har 33 graders vinkel i höjdled.
    Det har jag ställt in min på också, men jag hittar ingen signal hur mycket jag än vrider på parabolen. (Vad ska det stå för värden i mottagaren på Thor för att hitta signalen lättast?)

    Ska jag ställa in mottagaren på någon kanal för att hitta signalen lättare.
    Behöver tips & hjälp för att få in CD.

  2. #2
    Kan inte mycket om Parabolinstallationer men försök att fixa de värden som behövs för THOR i Schweiz. Borde finnas på någon lista. DVS. de vinklar osv. som behövs.

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  3. #3
    Du har vel en sida i motagarens menu som det stor LNB sturka och Signalsturka.Gör efter din kommpis instelningar.Om du ställer dig framför talriken så skal du flytta tallriken ått vänster sakta mm för mm.En annan person skall kålla vad det stor på tv rutan isignal sturka och LNBsignall.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 11:31
  2. Canal digital vill inte fungera
    Av Fedik i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 16:42
  3. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  4. Canal Digital i Zurich Schweiz?
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 16:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss