Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: thomsonproblem

thomsonproblem

Hej
    Hjälper just nu en kompis att sätta upp thomson med cd i bredäng får 60% signal och 88 % i spänning men får ändå inte in någon kanal !! :shock: :shock:
    Måste jag göra något med inställningarna på lnb när jag ska söka så står det på menyn :
    LNB universell låg frekvens 9750 hög frekvens 10600
    Hemma har jag en nokia 9602 som funkar utan problem men jag får spader på denna.
    Hjälp mig någon som kan detta tack

Frekvenserna ligger ovanför 10600, inte konstigt att ni inte får bild.

Är det fel på inställningarna eller ert LNB?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Kolla www.lyngsat.com för att kolla Transpondrar, satelliter och frekvenser...jag hade god nytta av dessa när jag raderade min kanallista och inte fick igång mottagaren pga dålig signal. Med hjälp av sök-funktionen i forumet OCH länken fick jag bild på både Thor och Sirius.

GULD värt detta forumet!
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

det var vad jag misstänkte alltså, skal prova en annan LNB och återkommer
    Tackar

hur ändrar jag inställningar för LNB:t ? det mesta jag kan komma upp till i hög frekvens är 11800 ?? :-(

Är det inte så att LNB gör om signalen till dom frefvenserna som är på lo/Hi

Ratta lite med parabolen.. hitta sateliten.

gör en network sökning...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss