Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: brandvägg

  1. #11
    om man har en väldigt gammal burk så kanske norton inte är att rekomendera... men det funka kanon på min gammla amd 1800+

    Gjorde ett test med farcry med och utan norton... märkte ingen skillnad..



    En kompis till mig har en d-link bredbandsrouter med switch (ca 350kr)
    den har funkat klockrent... (ska köpa en sådan jag med)
    VU+

  2. #12
    Inte helt fel med bredbandsrouter. Dock verkar en del ha problem efteråt med tex ICQ o dylikt. Handlar väl om inställningar. HAde en bredbandsrouter innan då det var 2 datorer. Gick hur bra som helst för min del
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av rottweiler
    du menar en router?
    Om du har bredband kanske denna kan vara intressant. 315:-+moms.
    http://newweb.dustin.se/DacsaPortal/...dID=5010043346

    Om du känner dig överrik så kan du slå på stortrumman...116000:-
    http://newweb.dustin.se/DacsaPortal/...dID=5010070038

    Vet inte hur pass säkra dessa "bredbandroutrar" är. Säkert inte världens bästa, men tillräckligt för att hålla en nyfiken 14-åring borta.

    Att vissa har problem med t.ex. ICQ tror jag snarare är ett problem hos användaren än på prylen. Vissa är givetvis enklare att konfigurera än andra, men alla klarar helt säkert av att både öppna vissa portar, samt port-forwardig.

    /ElFeo

  4. #14
    Det har t.o.m varit "experter" som jobbar inom dator-området som gått bet med bredbandsrouter. Ok nu talar jag om en enda modell som jag har erfarenhet av - INTE generellt. Detta ska tilläggas. Det var en DLINK 804. Själv hade jag inga problem med denna. Förutom då jag skulle flytta från huset och försökte installera den i exets dator med ett ADSL-modem efter. Gick inget vidare, men bryr mig inte nu då hon köpte det av mig.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Inte helt fel med bredbandsrouter. Dock verkar en del ha problem efteråt med tex ICQ o dylikt. Handlar väl om inställningar. HAde en bredbandsrouter innan då det var 2 datorer. Gick hur bra som helst för min del
    "Problemet" är väl att du måste öppna portar till det program som ska ut på internet. o.s.v.. Men det är väl lite det som är vitsen med det, att inte vad som hällst kan skickas till o från utan tillåtelse
    VU+

Liknande ämnen

  1. Antivirus+Brandvägg
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 11:39
  2. Bästa brandvägg
    Av Stimo i forum Övrigt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 16:03
  3. Brandvägg !
    Av X-Files i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-13, 13:22
  4. Hjälp med Brandvägg i samband med Filesharing....
    Av tony_soprano i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 18:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss