Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Uppgradera orginalkort

  1. #1

    Uppgradera orginalkort

    Hej,

    Har letat bland gamla trådar och i sökfunktionen men inte hittat svar på det jag söker.

    Har en Samsung 9500 där jag haft Viasat p-kort och CD orginalkort (minsta abonnemanget). Och nu när Viasatkortet lagt av så undrar jag om det går att uppgradera/låsa upp CD-kortet så man kan se alla kanaler? Och om det går, hur gör man?

    Tacksam för den hjälp någon kan bidra med!

    MVH / Johan

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Finns ej något känt MOSC till det, fungerade bara på dom gamla kortserierna.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #3
    Beroende på vad du har för Sammy så kan den ev patchas med en EMU.
    Annars är det mII eller Titanium som gäller
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Hej och tack för svaren.

    Kan inte riktigt beteckningen på min Samsung men är ganska säker på att det är en Samsung DSR 9500A VIA CI (Viaccess).

    Nu kommer 2 följdfrågor (jag är novis jag vet) som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

    1. EMU: om det nu går med min mottagare, hur går man tillväga? Utrustning?
    2. mII, Titanium måste man köpa programmerare och uppdatera vid kodbyte eller hur funkar det?

    Har inte behövt fundera på detta under 1,5 år då mitt Viasatkort fungerat utmärkt men tiderna förändras...

    Tacksam om någon kan hjälpa mig med dessa svar!

    MVH / Johan

  5. #5
    finns en del svar bara du använder SÖK-funktionen här. Kolla överst på denna sida. Jag hittade en del smaskigt och nyttigt för min Sammy 9500 EM VIA.

    Det bästa vore klart att köpa ett M2-kort och brännare, typ MP3.6USB eller liknande, så slipper du´krångligheter. Enda sättet att kolla fullt på CD just nu.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  6. #6
    @Johan47

    Om du har en 9500A via ci som du kollar både viaccess och conax på så är den redan patchad till 9500AY, den kan heller inte ha någon EMU.

    Om du vill ha större utbud på CD så är det MII/Titanium som gäller för dig
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Hej och tack för svaren,

    På min Samsung står det 9500 VIA CI, alltså inget A efter. Gör det någon skillnad?

    Kollade även versionerna och dom var:

    Laddare 501
    Huvudpr.vara 118
    Maskinvara 504

    Vad innebär det?

    Om jag köper brännare + kort, behöver man vara "proffs" för att bränna kort och finns det någon risk att man "förstör" mottagaren?

    Som ni förstår, eftersom jag är så frågvis, så är jag lite osäker på hur jag skall göra men jag är tacksam för att detta vänliga forum finns som hjälper till i djungeln!!

    MVH / Johan

  8. #8
    Med denna maskin kan du köra EMU ......Som har den laddare du beskriver.


    Laddare 501
    Huvudpr.vara 118
    Maskinvara 504

    Ps ligg lite lågt med kort ett tag så ser du på boarden vad cd har på G ska vara något på gång inom ett par veckors tid så ha lite is i magen du.....Så du väljer rätt kort när vi vet vad som kickar m2 titanium eller ev knotscard ????????
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

  9. #9
    laddare 501 betyder att du kan patcha den direkt via com porten (rs232) eftersom du säger att du kört med både viasat och canaldigital antar jag att du har den patchade huvudprogramvaran 118. (finns flera versioner av 118) som är multicas och klarar ca 2-4 system. så du har bara att välja. antingen leka med EMU lr köpa tianium kort eller m2 kort och en programerare som klarar att bränna i phoenix 3.58 Mhz... risken att du förstör mottagaren med kort å brännare finns nog inte..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Tack för svaren, jag uppskattar det verkligen!

    Jag har letat runt i detta forum + andra som hänvisats till och försökt komma fram till vad som är enklast och bäst men jag blir inte riktigt klok.

    Tycker det verkar riskfyllt/krångligt att patcha om, finns väl en risk att mottagaren inte fungerar alls om man gör fel eller? Fonzie använder uttrycket "leka" med EMU...

    Vilka är fördelarna resp. nackdelarna med EMU kontra bränna kort?

    Fungerar EMU och kort på samma sätt? D.v.s får man in samma kanaler och behöver man patcha om resp. uppdatera kortet vid varje omkodning från CD?

    MVH / Johan

Liknande ämnen

  1. Uppgradera BIOS
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 21:55
  2. Uppgradera CA module
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 19:14
  3. Uppgradera min box?
    Av taido i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 13:06
  4. uppgradera MP3.5 ?
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 14:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss