Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Uppgradera orginalkort

@johan47 programmet heter SemcoEditor 2.04.0 sen finns en del editors till EMUn. Sammy Hummy Edit V1.00 heter en annan. har inte hunnit testa den allt för mycket.

@touchman:

om du läser i tråden från början så har vi gått igenom det. han har boot loader 501. innebär att han kör modellen 9500 VIA CI
    hade de varit, låt oss säga loader 701 hade de varit en 9500 A VIA CI.

@johan igen:din box e bara att patcha direkt. kom ihåg att använda en riktig rak kabel med 9 pinnars kontakter. (com/rs232 ports kabel) alltså ingen gamal noll-/modem kabel för i den är kablarna korsade. den seriella kabeln till MP3.5 brännaren funkar klockrent t.ex.. alltså så ska alla kablar gå från stift 1 till stift 1 på honan å hanen av kontakten stift 2 till 2 o.s.v..

om du kan ladda ner kanallistan till datorn från sammyn i semco editor då vet du att kabeln funkar.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

ja just det som touchman säger. du lär köra engelska på boxen i stället för svenska. annars kommer en del konstiga tecken upp..
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

gump : Jo såg det senare, men orkade inte ändra efter så mycket skrivande. Ska försöka bättra mig.

Men funkar 118 bättre än 100 som jag har? Vad är skillnaden tycker du? Funkar CD stabilare med 118?
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

har aldrig kört 100. däremot körde jag någon av 118 multicas versionerna.. vet inte vilken då min redan va patchad från EU-digital(neptunsat) så jag vet faktiskt inte vad som är bäst. EMU är juh uppbyggt på 118. vad har du i din 100 version ? conax/viaaccess ? den 118 jag hade klarade fyra system. ehh tror alla 118 multicas versioner klarar 4 st.. du får väl testa byta, men ta backup på den du har först. tror de ska gå.
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

vore faktiskt ganska bra att veta, M-II kan juh va stabilare i 100 vem vet ?
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Vet inte om vi är lite OT nu, men min 100 hanterar nog enbart CD o V*a ja. Får kolla upp det för säkerhets skull. Dock har jag ju enbart 2 LNB så det lär nog räcka misstänker jag. Bättre med motordriven kanske? Hittade lite intressanta saker. Kompabilitet firmware för 9500. Coolt, nu vet jag skillnaden! fann den på limmared

I Sammyn är det nog det bästa att ha Titanium, men frestande som attan att ha M2. Helt klart!
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

@touchman: å andra sidan behöver man endast conax i sammyn om man har titanium för alla systemen emulerar genom conax.

@johan: vet inte om jag skrev detta till dig tidigare, men tar de igen

jag tryckte i ett orginal abbonemang ifrån canaldigital. de funkar att köra Sammy EMU med det. även om du vid senare tillfälle säger upp abbonemanget. så klipp för tusan inte sönder kortet lr släng det. man kan fortfarande köra EMu med kortet
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

1. Uppgradera BIOS
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 21:55
  2. Uppgradera CA module
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 19:14
  3. Uppgradera min box?
    Av taido i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 13:06
  4. uppgradera MP3.5 ?
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 14:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss