Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Både Viasat och Canal Digital på min Nokia 9902???

Både Viasat och Canal Digital på min Nokia 9902???

Har Nokia 9802 samma som 9902 fast utan hdd
    har abonemang på viasat och det ända dom vill ha reda på är din box serienummer sedan tar det 3-8dagar så har du kortet det är inga problem med viasat om du redan har box dom kräver bara att den ska vara godkänd av dom vilken din 9902 är. sedan kan du om du vill köra cd med ett m11 så har du många bra kanaler att titta på nu när det börjar bli mörkt och kyligt :lol: GLÖM EJ att ta ur CA-MODULEN när du uppgraderar till NDS
    Mvhanne

Re: Både Viasat och Canal Digital på min Nokia 9902???

Citat Ursprungligen postat av dojjan1
    Har Nokia 9802 samma som 9902 fast utan hdd
    har abonemang på viasat och det ända dom vill ha reda på är din box serienummer sedan tar det 3-8dagar så har du kortet det är inga problem med viasat om du redan har box dom kräver bara att den ska vara godkänd av dom vilken din 9902 är. sedan kan du om du vill köra cd med ett m11 så har du många bra kanaler att titta på nu när det börjar bli mörkt och kyligt :lol: GLÖM EJ att ta ur CA-MODULEN när du uppgraderar till NDS
    Mvhanne
    Jag tog ej ut CA-modulen då jag uppgraderade till NDS.
    Det fungerar ändå.
    Mvh. nel

Hej
    Det fungerar säkert att uppdatera med ca-modulen i mottagaren,men det finns tydligen en risk att den inte kommer att fungera efter uppdateringen enligt kundtjänst på viasat.
    Vet ej hur det är med detta men uppenbarligen fungerar det både med modul i och utan,fast kanske lite dumt att chansa och e.v få köpa ny modul för nån 1000 lapp.
    Mvhanne

Funderingen var just om det fungerar när man uppgraderar boxen till Videoguard.
    Det kan jag säga att det fungerar EJ EJ har nu gjort detta och det funkar ej på min 9902.s och nu när man har gjort det så var det bara att köpa en ny box Stong 7000.
    jag hoppas att du inte han.
    det finns ett altnativ till och det är att sända den till nokia det kostar mej 1200:- att ner gradera min box.

Citat Ursprungligen postat av ra60
    Funderingen var just om det fungerar när man uppgraderar boxen till Videoguard.
    Det kan jag säga att det fungerar EJ EJ har nu gjort detta och det funkar ej på min 9902.s och nu när man har gjort det så var det bara att köpa en ny box Stong 7000.
    jag hoppas att du inte han.
    det finns ett altnativ till och det är att sända den till nokia det kostar mej 1200:- att ner gradera min box.
    TACK för att du varnade mig. Tur att det inte skenar när man skall göra nåt... :smile:

Då vet jag hur det ligger till.

Verkar dock mystiskt att 9802 fungerar! Visserligen är det ju inte samma programvara i dem, men man tycker att programvarorna borde vara "byggda" på samma sätt.
    /// Scorpio
    Nokia 9902s

Verkar dock mystiskt att 9802 fungerar! Visserligen är det ju inte samma programvara i dem, men man tycker att programvarorna borde vara "byggda" på samma sätt.
    Jag har även testat denna pogramvaran du nu pratar om är till för att ner gradera 9802 men denna pogramv.. går ej att använda ,men jag är lycklig om någon kan säga var jag kan hämnta denna pogramvaran som nergraderar 9902.S till den gamla varan.

Liknande ämnen

1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 13:29
  2. Nokia canal digital
    Av t0mas i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 15:08
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 09:53
  4. Box till både Viasat och Canal Digital
    Av Sweguy i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 18:27
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 08:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss