Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Ny mottagare ?

  1. #1

    Ny mottagare ?

    Är det någon som kan bekräfta att det kommer en
    ny mottagare från Humax som ska börja säljas för Comhem.
    Tydligen en helt ny framtagen mycket snabb sak
    ska enligt ryten börja säljas i oktober.

  2. #2
    https://www.comhem.se/publik/www/por..._kund_tv_start

    scrolla ner på denna sidan så får du se Humaxboxen.

    fick detta mail som svar idag...

    "Hej och tack för ditt e-postmeddelande

    I mitten av denna månad kommer våra nya köpboxar. De har både optisk och digital ljudutgång. Hyrboxarna har bara analog ljudutgång. Du kan teckna abonnemang hos återförsäljare eller via telefon till vår kundservice. Du kan se de kanaler du beställer när du får programkortet.

    Med vänlig hälsning"

  3. #3
    OK . då är det bara att vänta lite till för att se om man ska byta ut
    nuvarande gamla trötta elände .....
    Optiskt ljud verkar ju lovande.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    VILKEN SKITBOX!!!

    Bara 1 scart och inga interaktiva tjänster. Trodde dom ÄNTLIGEN skulle fixa till Tvguiden så den blir användbar...

    *EDIT*
    Och vart är hårddisken???

  5. #5
    Hmm.. jag ser bara Sagem ICD 503 längst ner på den sidan. Den har de haft ganska länge. Köpte min sådan i våras någon gång.

    EDIT: och när FAN skall de börja stödja AC3/DTS. Förra hösten sa de att "det kommer" och att det kommer räcka med en mjukvaruuppdatering av köpboxen. Snart har det fan gått ett år. Blir vansinnig.
    Har frågat 3 gånger via e-mail nu vilka TV1000 kanaler de har planer på att erbjuda men nehej inte det (de hade inte ens information uppe om TV1000 "splitten" till nya kanaler)... och TV-Guiden stödjer FORTFARANDE inte endast de kanaler som man prenumererar på.
    Men vad förväntar man sig när man har en jävla skitbox. Hur de kan ens ta betalt för de boxarna är bortom min förståelse. Ibland vill jag hugga skiten till pinnved.
    Deras hemsida håller vidare en "jaha, har du slagit på strömmen då?" standard. Värdelös och kundsidorna (med lösenord) kan en 5-åring göra bättre.
    Förbannat också.

  6. #6
    Klarar den nya boxen HDTV? Annars kan dom skicka den på tippen direkt.

    När kommer digital video-out? Börjar väl vara rätt många som har skärmar med ingång för det. Tråkigt när utvecklingen bromsas av företag som vill sälja 3 apparater på vägen mellan en teknik och en annan.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Finns ju endå ingen kanal som sänder HDTV så så viktigt är det väl inte kanske eller... Men det vore ju bra om dom för en gångs skull kunde ligga steget före än två steg bakom...

  8. #8
    Det finns redan testsändningar av HDTV över europa. SVT börjar förmodligen redan nästa år.

    Vill man köpa en ny box för att byta den om ett år? Jag skulle i all fall inte göra det. Fast känner jag ComHem rätt så dröjer det flera år innan HDTV når deras nät.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Den europeiska testkanalen (finns bara en igång just nu iaf) kan jag vara utan men om SVT börjar redan nästa år ska dom ju självklart ha med det!!!

    Så sant ang "Fast känner jag ComHem rätt så dröjer det flera år innan HDTV når deras nät." Tv3,Kanal5 & ZTV har funnits digitalt hur länge som helst nu och dom finns fortfarande bara analogt i CH!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Japp, har mailat comhem vid 3 tillfallet, forsta gangen for 2ar sedan. Fortfarande samma svar som gar ut pa att kunderna inte vill ha det och BETALA for. Sa jag uppmanar alla att skriva till comhem och fraga varfor dom inte sander kanalerna digitalt. For om fler gor dom uppmarksammade om att det finns efterfragan sa kanske kanske dom lyssnar.

Liknande ämnen

  1. Mottagare
    Av einar i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:31
  2. cd mottagare
    Av jang i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 12:49
  3. Vad är det för mottagare ?
    Av Lacariuz i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:34
  4. Mottagare
    Av Jottelon i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 22:44
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss