Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: dreambox bra eller?

Frågan är om dessa img-filer kommer före eller efter MII-korten? Gissar ju definitivt på efter..frågan är hur långt efter? När koderna blivit officiella antar jag?
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Stämer brå den.Alltid efter och enbart när koderna släps.

Medlem
    Reg.datum
    May 2004

Re: dreambox bra eller?

[quote="-=Stiffe=-"][quote="rojac"]
    Citat Ursprungligen postat av reecord
    tja!

på den tiden har det kommit en del nyare img filer :wink:
    Visst är det så men eftersom de nya som kommit inte har gett mej nått nytt som jag har haft behov av, så varför byta img?
    Men mitt svar var mest för att visa att man inte behöver jobba dag och natt med DB utan det går att bara köra oxo! :smile:

[quote="rojac"][quote="-=Stiffe=-"]
    Citat Ursprungligen postat av rojac
    Citat Ursprungligen postat av reecord
    tja!

på den tiden har det kommit en del nyare img filer :wink:
    Visst är det så men eftersom de nya som kommit inte har gett mej nått nytt som jag har haft behov av, så varför byta img?
    Men mitt svar var mest för att visa att man inte behöver jobba dag och natt med DB utan det går att bara köra oxo! :smile:
    man behöver inte jobba dag och natt om man kopplar en usb till dreamboxen så kan man lägga img in i usb och det tar inte mer än några minuter att byta img då har man altid senaste med olika emu och diverse plugins

Medlem
    Reg.datum
    May 2004

[

man behöver inte jobba dag och natt om man kopplar en usb till dreamboxen så kan man lägga img in i usb och det tar inte mer än några minuter att byta img då har man altid senaste med olika emu och diverse plugins[/quote]

Helt rätt men vad jag ville visa var att man behöver inte lära sig så mycket för att kunna använda boxen. Ska du lägga ett antal img på usb så har du lite mer att tänka på...
    En del går inte ens att köra på usb utan måste ligga i flash för att funka.
    Men visst det är enkelt att lägga ett antal på usb, när du väl lärt dej hur det funkar så är det busenkelt att göra så.

Hej,

Är inte Dreamboxen ganska slö att starta upp har för mig att jag läste detta någonstans?

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    kan det vara så?
    Dreambox

det är en dator...men varför ska man stänga den isåfall?
    har även hört slöa kanalbyten!
    Men det är en ren leksak man kan göra MASSOR, finns ju hur mycket som helst om man är het på linux

Det är inte förrän 3:e generationen som DB har bättrat sig. "Barnsjukdomar" som just bl.a underdimensionerad nätdel och att den blev varm ställde till det för den. Vad jag läst om. Det ska tydligen vara den med Amberdisplayen=Den gulaktiga displayen.
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

1. dreambox hänger sig i uppstart eller
    Av Piratkungen i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 10:14
  2. dreambox dm 500s eller 5620s
    Av djam i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 10:14
  3. nexus eller dreambox
    Av davka i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 13:10
  4. DreamBox eller en Samsung?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 21:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss