Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: dvd-r

dvd-r

nec dvd_rw nd-2500 A.er min branner :lol: :lol:jeg har köbt nogle nye dvd+r blank 1-4 speed. dem kan den gamle ikke läse als. jeg har 2 dvd avspiller philips den gamle er en dvd 955 er 4 år den kan ikke avspille de siste 15 min, den nye er philips 728 er 6 mån den kan spille alle format den er der inge problem med .

säger så här .. inget fel på din brännare och dina dvdspelare ..felet är att
    din "äldre" dvdspelare inte riktigt klarar av hemmabrända skivor .. inte kompatibel.. tänk dig alla dessa olika program och operativsystem och amatörer som kopierar (rippar) dvd-skivor .. själva bitraten på bilden och ljudet är variabel ,så tex om den kommer utanför "toleransen" vad din dvdspelare klarar av så funkar inte filmen .. nyare spelare funkar bättre .. din brännare (har likadan) ,klarar typ av alla skivor som finns ,kan säga att jag har brännt minst 20 olika fabrikat utan problem ,det enda är att vissa skumma skivor bränner den i 1x.. annars aldrig sabbat en skiva .. har brännt minst 300 dvd-r skivor .

glömde en sak till .. hoppas du har patchat din brännare så rip-speed låsningen och regions-spärren är borta =D

japp ,tack för mig ..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss