Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Ang.tvillingabb

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782

    Ang.tvillingabb

    Pratade med kundtjänst på viasat precis, jag tänkte jag skulle beställa ett tvillingabbonemang som jag sedan kunde ge till min mor o far....men det gick ej....boxen måste vara under samma tak, men uppringt tel.nr (samma nr) ......
    ska man verkligen inte kunna kringå gå det...? nån som testat ?
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  2. #2
    Som pratades om tidigare så verkar det som att telefonen spelar en viss roll här. Kan du inte fråga vad som händer om du har hemligt telefonnummer nästa gång du ringer? Tänkte om de kollar så det är samma telefonnummer, men det går ju inte om det är hemligt. Klart man kanske måste ange sitt telefonnummer till Viasat, så är det någon pryl som "ringer upp" dessa boxar för att kolla. I så fall kan de ju knappast göra det vid särskilt många tilfällen, vilket betyder att mor och far kanske får komma över med boxen ibland?

  3. #3
    Frågade du om man kunde ha en hemma och en i sommarstugan?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    hmm...där sa du nåt, ska kolla det, men funderade på en annan sak, min box som jag har idag, andväder jag ej telefonsladden till.....så om jag anger mor o fars tel.nr borde det inte fungera då.....lr
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  5. #5
    Jo, men det var en tråd om detta tidigare där någon sa att man var tvungen att ha båda boxarna inkopplade på telefonen...eller vänta nu, det kanske var Viasat förresten? Det ringer ju hursomhelst en varningssignal, om man MÅSTE ha den inkopplad på telefonen helt plötsligt (vilket jag gissar att man inte behöver med vanligt abb.)...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    japp...och det gick ej.....jag sa att hur ska jag göra då...jag har ju en sommarstuga som jag har en parabol uppmonterad, kan jag inte se erat utbud då ? , fick till svar : jag beklagar att vi i "dagsläget" inte kan leverera denna tjänsten.........men jag hoppas vi kommer med en lösning inom kort....
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  7. #7
    Asså, är jag snurrig idag eller. Tänkte att vi var i Comhem-forumet...men det var ju i Viasat! .....comhem i sommarstugan...det vore något!

  8. #8
    Man kan ju testa med: Måste jag alltså dra ner telefonkabel i källaren....det är ju JÄTTEbökigt...

  9. #9
    när jag frågade så gick det att flytta det abb jag hade till en annan godkändbox bara man ringde upp via och uppgav boxens id-nr. och bestämde hur lång tid som du ville att ditt abb skulle gälla på den andra boxen så varför tvilling abb när du kan flytta ditt abb mellan 2boxar????.m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av wiggen.cx
    så varför tvilling abb när du kan flytta ditt abb mellan 2boxar????.m.v.h.wiggen
    Han ville ju ge ett kort till mor och far....lite jobbigt att ringa Viasat så fort den ena ska titta på TV

Liknande ämnen

  1. Tvillingabb på olika adresser?
    Av matte i forum Viasat
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 08:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss