Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor

  1. #11
    Samsung 9500 AY går att patcha men man måste skaffa sig en JTAG.
    Anledningen att patcha är helt enkelt att föra in ny mjukvara så att boxen klarar fler krypteringssystem.
    Det kan ju vara bra om nu tex. videogard knäcks och om det nu skulle komma ny mjukvara.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av toxie
    du klara dej lika bra med en opatchad Samsung och ett Titanium kort.
    Går det lika bra med M2 kort eller?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Dado2002
    Går det lika bra med M2 kort eller?
    Det har du ju redan fått svar på
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #14
    Är det ingen som säljer Samsungs mottagare som går att patcha nuförtiden?

  5. #15
    Dom tillverkas inte längre.

    Ska man ha en får man jaga på begmarknaden
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Dom tillverkas inte längre.

    Ska man ha en får man jaga på begmarknaden

    Så det går inte att patcha ngn av dessa :

    http://www.neptunsat.com/Erbjudande.htm

  7. #17
    Det beror på vad du menar med patcha

    En del är redan patchade för att få med conax, ingen kan dock användas för att lägga in en EMU
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #18
    Tack T-Bird,

    men jag har en fråga till om du är inte trott :lol:

    Är det svårt att programmera moduller t ex Magic ,Matrix, .Dragon osv
    eller ska man satsta på "originalet" Conax?

  9. #19
    Om man tycker det är svårt eller inte är ju beroeende av vilka kunskaper man har, finns dom som tycker att det är knepigt bara att ta sig ut på nätet :lol:

    Om du funderar på att skaffa en Sammy som har conax inbyggt så finns det ingen större anledning att skaffa lös cam överhuvud taget, då kan man emulera det som finns tillgängligt i conax cammen med ett titanium kort
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #20
    Jag tänkte skaffa en Samsung 9500 AY och sedan tänkte jag skaffa en "magic" modul för att kunna klara olika crypt system (om de blir "knäckta"). Jag vet inte vad ska jag göra .... Jag har ett MII kort som jag har prog. idag med senaste filer men jag har ingen mottagare med conax att sätta kortet i ... :cry: :cry: :cry:

    Jag har en Nokia 9902, men vet ej om det är lönsamare att köpa en modul eller helt ny Samsung mottagare som klarar CD.(Den kostar ändå 1800:- ny med 1 års garanti).

    Har du/ni några förslag? :roll:

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 13:34
  3. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss