Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor

  1. #1

    Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor

    Hej

    Jag har några frågor till er som har tid att svara:

    1. Jag har en MP 3.5 som är 2 år gammal. Vilket kort kan jag programera med denna prog. om jag vill titta på CD via satelit?

    2. Ngn som har en bra förslag vilken motagare ska ja köpa för CD?(Har redan Nokias talrik med 2 LNB )

    3. Var kan man ladda ner filerna.

    Är det värt att investera i en ny mottagare d.v.s. hur länge tror ni att man kan titta på CD utbud i dagens cript. system?

    Jag tackar för alla svar.

    ---------------------------------------------------------

    Dado

  2. #2
    1. Beroe på vilken fw du har , kort som funkar är MII,Titanium,Penta,Basiccard 4,5D

    2. En som har inbyggd conax.

    3. StopStop eller SSH


    Ingen vet vad som kommer att hända i framtiden......

  3. #3
    1. Titanium och MII. Går säkert med BC och platinum men har endast testat de två första. Du behöver ej uppdatera din brännare. Tänkte säga det innan det kommer någon och säger att du måste göra det för att bränna MII.

    2. skall du ha ett abbonemnag i framtiden hos CD så kolla deras hemsida vad som är godkänt.

    3. Här där du är under rubriken filer.
    Auktoriserad julmusttestare.

  4. #4

    Re: Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar fr

    Citat Ursprungligen postat av Dado2002
    Hej

    Är det värt att investera i en ny mottagare d.v.s. hur länge tror ni att man kan titta på CD utbud i dagens cript. system?
    Omöjligt att svara på, CD kan vara väck vid nästa kodskifte :shock:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Tack killar....

    Jag har läst lite här på FORUM och "lärde mig" att man kan kanske bara köpa en sk Conax modul och stopa den i min 9902 med en redan programmerad M2 kort så skulle det vara den biligaste alternativet för mig. Är det ngt jag har inte tänkt på här eller funkar denna vägen i värkligheten??? :?

  6. #6
    T-bird : Man SKA tänka positivt! Vi kommer att ha CD ett bra tag framöver! Nåja lite drömmar får man väl ha!

    Ett gott råd är att läsa alla de trådar som det skrivits om med dina frågor. Finns en bra sök-funktion (se ovan högst upp på denna sida) som jag haft väldigt stor nytta av.

    Har du Nokia går det ju lika bra att ha, som mottagare. Fast beror ju på vilken Nokia? Om det nu finns en C*n*x-cam i?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #7
    Nu har jag läst i nästan 4 timmar här bland alla frågor och svar ..... :whistle: Jag tror att jag ska köpa en Samsung 9500 YA (1800:-) och en M2 kort vilket ska jag programera i min MP3.5. Om de ändrar hela systemet (dvs går ej att knäcka den), jag har fortfarande mottagaren och ska "prenumera" hos CD i värsta fall.

  8. #8
    Lycka till med köpet iaf. 9500AY går inte att patcha nej. Alla samma med A i modellbetckningen kan ej patchas har jag lärt ig..
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Lycka till med köpet iaf. 9500AY går inte att patcha nej. Alla samma med A i modellbetckningen kan ej patchas har jag lärt ig..

    Vad har man för fördel att patcha en mottagare? Som jag har sagt jag är en nybörjare.

  10. #10
    du klara dej lika bra med en opatchad Samsung och ett Titanium kort.,resten som en patchad mottagare har,får du ändå inte in,då dom krypteringa,är inte knäckt ändå.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 13:34
  3. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss