Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: 24 månaders bindningstid?

  1. #1

    24 månaders bindningstid?

    Funderar på att skaffa kort med canal+ endast då jag är intresserad av Premier League.. Har redan en box men inget kort.

    Gick in på comhem.se å kollade men vad jag kunde se så var man tvungen att binda sig i 24 månader?! Gäller detta även om man redan har box men bara vill ha ett abbonnemang på C+? Nån som vet?

  2. #2

    Det är surt...

    men jag tror att det är på det viset!
    Sitter själv med en box som inte varit igång
    sedan december förra året...

    Men dom är ju helt vansinniga med sina abbonemang
    och futtiga erbjudanden, så jag har då inga planer på
    att skaffa nåt heller!


    /F

  3. #3

    Re: 24 månaders bindningstid?

    Citat Ursprungligen postat av Coolee

    Gick in på comhem.se å kollade men vad jag kunde se så var man tvungen att binda sig i 24 månader?! Gäller detta även om man redan har box men bara vill ha ett abbonnemang på C+? Nån som vet?
    Du kan teckna 12 månaders abonemang om du redan har comhem box.
    Annars är det 24 månader som gäller.

  4. #4
    Kan de göra så? Dax att skrivas ett mail/brev till Konsumentverket, eller än mer till Sverker Olofssons PLUS?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Ja, det ar forjavligt att canaldigital,viasat och comhem verkar kora 24man nu. Borde vara lagstadgat att man max far ha 6man eller liknande. Jag skulle aldrig skaffa ett 24man abonnemang.

  6. #6
    Hörde på radion att konsumentverket skulle kolla på tv-bolagen orimliga bindnigstider. Och det att dom kan ändra på månadskostnaden under bindningstiden uttan att kunden kan göra ett skit.
    Så förhopningsvis så kommer detta att ändras i framtiden.

  7. #7
    Tycker INTE de ska kuna ändra kostnaden utan att kunderna har en ärlig chans att säga upp avtalet trots bindningstid. Så de lär nog bli ganska så synade av KOV. "Kundens bästa" verkar ju inte direkt effektivt ur deras synpunkt....
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8

    12 månader

    Det går att boka comhem med canal+ och köpa box för 995:- med 12 månaders bindningstid. Jag gjorde det förra veckan trots att det står 24 månader på hemsidan. Beställde via telefon.

  9. #9
    Då har de väl precis ändrat förutsättningar på bindningstiden? Känns som ganska nytt iaf.....

    Dock kan de inte neka en om du endast vill ha t.ex. C+ filmkanaler och skippa "8 favoriter". Kostar kortavgift och annan avgift beroende på vad man gör, men man KAN alltså göra så.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  10. #10
    bindningen e nog inte ändrad , men på 24 månader kostar boxen 1:-
    på tolv månader kostar den 995:-

Liknande ämnen

  1. Bindningstid
    Av ansy_74 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 16:37
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 20:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss