Lite reflektion bara.
Jag är en novis när det gäller Satellit cryptering och det som hör ämnet till. Vad jag vill är att fixa mina egna kort, om jag kan. Att betala till de multinationella satellit företagen och därigenom medverka till att höjdarna kan köpa sina tjugonde lyxutrusade Rolls Royce gillar jag inte.
Därför vill jag ge ett stort TACK till alla ni som lägger ner åtskilliga timmar på att tillverka program, hex-filer, manualer mm som vi andra bara har att ladda ner och använda...dessutom helt gratis. Det är fantastisk med alla dessa "Robin-Hood pirater".
Om jag visste att den här piratverksamheten skulle innebära att personer misste sina arbeten så skulle jag inte göra egna kort. Men så är inte fallet. Det är bara så att de rikare blir rikare och vi andra försöker klara oss så bra vi kan.
Så återigen ett stort tack till alla där ute som låter oss noviser ta del av den kunskap Ni har och som Ni, utan betalning och tack, delar med Er. Jag känner mig som en snyltare som bara tar, men inte har ngt att ge tillbaks. Så ett stort TACK kan väl vara på sin plats.
Hämtade idag hem ett program från Zappafree som tog bort Viasat´s nyga cryptering och det fungerade helt utmärkt. Hur lång tid tog det inte för ngn att göra det programmet och sedan lägga upp det så att jag bara hade att använda det? Visst kan man bli glad....Det vara ju inte många kanaler att se, men det är ju inte det det handlar om , eller hur?