Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Otroligt Billigt !!!

  1. #1

    Otroligt Billigt !!!

    Man kan köpa nuförtiden en Samsung DSR 9500 A EM VIA för 1400:- på
    neptunsat.com .... Är det ngn som vet varför är de så billiga? Jag undrar bara för att jag tänkte köpa en conax modul till min Nokia9902 men är det inte bätre att lägga ca: 700:- och köpa Ny mottagare ....

    Kan man patcha ngn av dessa mottagare?

    www.neptunsat.com/Erbjudande.htm

    Vill gärna lite tips from kunnig folk här

  2. #2
    Samsung EM VIA går utmärkt att patcha om du har loader 500/501 ja. Men skulle tro att den redan är patchad åtminstone för V*aa**ess och C*n*x.

    Dock har det diskuterats en del om Sammyn så det är bara att söka och finna. Finns bra guider oxo på de olika nätsidorna hur du patchar osv.

    "Köp en - jag har en själv" som den gamla Philipsreklamen sa.

    Edit : ALLA Samsung 9500A något går inte att patcha..
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Vad är loader 500/501? Är det ngn hård eller mjukvara?
    Och jag har inte sett ngn Samsung mottagare utan bukstav A på Neptuns hemsida? Du har en Samsung EM VIA och de har erbjudande på DSR 9500 A EM VIA. Jag är nybörjare - bara så du vet. ops:

  4. #4
    Kollat lite på neptusats hemsida och sett att Samsung DSR 9500 AX

    bara kostar 100kr mer än DSR 9500 A EM VIA vad är det för skillnad på dessa två mottagre ?

    och jag skulle oxå vilja veta vad det är som händer när man patchar en mottagre ?

  5. #5
    I mottagaren har du en systminformation med versioner i huvudladdare, huvudprogramvara samt maskinvara. Detta är en värdefull information om du vill patcha en mottagare och vet vilka versioner som kan patchas.

    EM VIA går att patcha men inte AX och AY bl.a......skulle tro att skillnaden är extra kortläsare eller så....?

    Vad som händer när man patcha mottagare är, är att man "förbättrar" mottagaren på så vis att man kan se flera olika system.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  6. #6
    Touch man, jag hoppas att du är påläst i dina svar......vilseledande inlägg kan göra att folk köper mottagare som inte lever upp till det som du beskriver, om din beskrivning baseras på fakta så är det en annan sak....

  7. #7
    pira tolle : Syna mig gärna...faktan (??) är baserad både via påläsning på forumet som ute på nätet. Kommer du med lika svaga antydningar som du gjorde senast och detta utan vare sig anledning eller bevis?

    Edit : Som sagt är ju frågan om vilka antydningar du menar? Vill du mig något skicka ett PM. Detta är OT...
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8
    Grejjen är att Samsung med en modellbeteckning utan ett A efter 9500 är patchbara, men om dom har ett A (t.ex. 9500A Via CI) så kan dom inte patchas pga. att hårdavaran i mottagaren är olik den i de mottagare utan ett A.

    Hoppas ni fattar!
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  9. #9
    Tack Tony. Läste något om att AY skulle kunna patchas...undrar var denna mannen fått detta ifrån? Det mesta jag läst har inte varit så..
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    ursäkta min o kunnighet men va fasen är patchas :?:
    Dreambox

Liknande ämnen

  1. ..Otroligt..
    Av Sailor i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-18, 14:42
  2. Super billigt ABB
    Av trollhattan i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-28, 23:59
  3. Billigt öl!!
    Av sarajevo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-17, 09:45
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 19:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss