Hej och Hjälp
Min bärbara Toshiba sat 3030 stänger av sig av sig själv helt plötsligt
det hände ganska ofta känns det som-
har nod32 och inte hittat några virus eller så.
tips??
//Bille
Hej och Hjälp
Min bärbara Toshiba sat 3030 stänger av sig av sig själv helt plötsligt
det hände ganska ofta känns det som-
har nod32 och inte hittat några virus eller så.
tips??
//Bille
Vad för operatörs system? Xp låter det som! då är det bara
(format c: /u) som gäller och installera om. Men fixa ServicePack2 och istallera den innan du går ut på nätet igen annars kommer det igen.. Så löste jag det och det har inte hänt igen..
//Jbey
Jag har som sagt XP-pro och SP2
/bille
Och problemet startade efter installationen av SP2
Har även installerat deamon tools, men det avinstallerade jag eftersom jag trodde att det var det som startade krånglet. kan det vara så att deamon tools lämnar kvar någon dll eller så som ligger och snurrar i alla fall?
Om du misstänker Virus, ta och ladda hem Kasperskys antivirus som är det klart bästa på marknaden. Hittar och rensar allt.
Dock så tycker jag att det låter som om det är något annat fel. Det är inte något fel på strömtillförseln till datorn. Antingen något glappt i kontakten eller i batteriet?
/soprano
- Look! I'm Al Pacino from Scarface!
- No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
**Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**
Hur stänger den av sig? Dör den bara rakt av, eller gör den en riktig nerstängning?
Har du kollat egenskaper för "energialternativ"? finns i kontrollpanelen.
Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
/samoth
Felet kommer oftast när jag sitter och spelar Kyodai 18.42 mahjong och jag börjar misstänka att det är någon typ av java eller så som mitt grafik-kort inte klarar eller att det ligger någon typ av virus i spelet. Hemtankat från bittorrent. (med andra ord så har jag inte betalt lic.)
//Bille :P
PS. Tack för alla tips och ett kanonbra forum..
DS
Testa med nya drivrutiner till ditt grafikkort, jag hade problem som fan en gång med en dator som krashade på det ena och andra sättet. Nya drivisar löste det problemet. Du kan också testa om du kan uppdatera BIOS på din burk, brukar man oftast hitta på tillverkarens hemsida i ditt fall: http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/t..._sc_modSel.jsp
När du ändå uppdaterar dina drivrutiner, fixa till ljudkortets också.