Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Canal Digital kort

  1. #1

    Canal Digital kort

    hmm.. Tja :smile:

    Jag har införskaffat mig en ny box med inbyggt conax och Canal Digital. (Kanske självklart)

    Men, eftersom det kostar ett par slantar att ha abbonemanget så ska jag skaffa en brännare(Möjligtvis; MP 3.6 USB) så att jag själv kan bränna kortet allt eftersom dom kodar om. Så nu till min fråga, vad skall man ha, eller, vad är lämpligast att ha för kort till Canal Digital om man ska bränna ett själv? Räcker det med "Gold Galaxy" kort (Guldkort?) ?

    Eller är inte det ett tillräckligt bra kort? Måste man kanske ha ett så dyrt kort som titanium eller M2 (M-II?)

    Tack på förhand. //TuXi

  2. #2

  3. #3
    Du har rätt för dig. Sök och läs då det finns många trådar om detta. Välkommen till den "fria världen".
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #4
    Ge mig en länk där ni/någon beskriver det hela då? Och där det står svar på mina frågor..

    Det enda jag hittade var trådar där folk hade frågat samma sak fast inte fått svar.... så.. ?!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    ja kan svara på din fråga ja rekomenderar infinity usb phoenix som brännare och det smart card som gäller är m2 eller titanium och ja tycker att m2 är bäst pga att filerna kommer ut mycket snabbare än anndra

    lycka till!
    Dreambox

  6. #6
    hmm.. Det verkar som att många istället använder "infinity usb phoenix" brännare. Plus att det står på de flesta sidor, där man kan köpa M2 kort, att rekommenderade brännaren är "infinity usb phoenix"..

    Skulle det inte funka minst lika bra med MP 3.6 USB... Som kan uppdateras direkt över internet??

    Nu har jag läst lite hit och dit, och förstått att det är M2 kort som gäller för CD.

    Tack!

  7. #7
    Infinity USB Phoenix + Mll såklart då sliper du alla unödiga uppgraderingar detta brännare år redan färdig, köp inte en halvfabrigat såm måste ideligen upgraderas att det fonkar.
    Infinity USB Phoenix kanman åkså upgradera via internet men detta behövs bara åm det blir en annan kort typ.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    stämmer bra det
    Dreambox

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    ja kan också på peka en sak att conac är canal digitals kryptering system. typ så som viasat nu har nds/vidioguard och förut hadde dom ju viaccess.
    så du har ju ibygs conax i din mottagare så då kan du titta på alla kanaler som är conax krypterade.
    med rätt kort förstås :wink:

    hoppas att det klarnade lite :smile:
    Dreambox

  10. #10
    Vill inte starta "sandlådekrig" genom att undra:

    Inget fel på MP3.5USB. Att den har ett "framtidssäkert minne är ok. Vad händer om det kommer ut fler kort på marknaden, vad gör ni med Infinity-brännare då?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Canal digital kort m,m... ?
    Av oranzzz i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 17:31
  2. Hejsan. Hur man gör ett Canal Digital Kort??
    Av shiraq i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-27, 15:41
  3. Canal Digital kort!!
    Av zajter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 19:49
  4. Canal digital kort
    Av Snouser i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 19:52
  5. Kort till Canal Digital
    Av Stimo i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 09:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss