Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Snurrande Parkerings skiva

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    ...Plus att om man själv skulle köra förbi med bilen någonstans där det stod en snubba parkerad där man inte fick, hur skulle NI reagerat?....
    Just vad gäller detta så skulle jag nog inte bry mig det minsta. Felparkering är var mans rätt!


  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    ...Plus att om man själv skulle köra förbi med bilen någonstans där det stod en snubba parkerad där man inte fick, hur skulle NI reagerat?....
    Just vad gäller detta så skulle jag nog inte bry mig det minsta. Felparkering är var mans rätt!


    Instämmer!! (mer än så törs jag nog inte säga just nu) :lol:
    "She can kill a man at ten paces with one blow of her tongue! How am I supposed not to worry?" [Basil Fawlty]

  3. #13
    Att tänka sig hur ANDRA har det - inte en själv kallas Empati och gäller även de flesta sorts vakter.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #14
    när man förstår vikten av empati ,då har man kommit långt som människa, så deså

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Att tänka sig hur ANDRA har det - inte en själv kallas Empati och gäller även de flesta sorts vakter.
    Jag vet inte om detta var som svar till mitt inlägg...i så fall har du missuppfattat...

  6. #16
    Elfeo: Förstår nog dig lite. Men om det är var mans rätt att felparkera måste man ju kunna stå för konsekvenserna, eller hur? Dock var det inte menat som ett påhopp eller kritik till dig.

    Menade bara att man måste förstå att vissa bara sköter sitt jobb och att det inte är helt fel att förstå sig på människor. Lite OT kanske, men var tvungen att förklara.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #17
    Vilken diskution det blev !!!
    Parkering kan man diskutera hur mycket som helst.
    Det är synd att inte vissa människor förstår vad en Parkeringsvakt e till för. Trafiksäkerhet !!
    Om ni tror att jag tjänar mer på att lappa just er bil så tror ni fel.
    Naturligtvis finns det nitiska vakter och det e synd för dem drar ner resten av oss.
    Om ni visste hur många ggr. om dagen jag för höra att jag ska skaffa mig ett riktigt jobb. Men då brukar jag bara kontra med att, Jag har i alla fall ett jobb......... :wink: :wink:
    Så parkera nu rätt och glöm den löjliga P-Skivan, det finns många sätt att kolla bilen på så i stället för att lägga ut 150:- på den så köp en blomma till er kära och hämta en gratis P-Skiva på macken.............

  8. #18
    Att sätta böter på en bil som har betalat för 4 timmar, men står i 4 timmar och en kvart har VÄLDIGT lite med trafiksäkerhet att göra...

    Touchman: Jag trodde inte heller att det var ett påhopp, och även om det vore så tar jag sådana med en klackspark. Ville bara inte bli missförstådd.

    Som sagt parkering kan diskuteras lääänge...

    Själv har jag bara positivt att säg om de p-vakter som jag stött på, det är dem som man inte hinner stöta på som kan göra mig upprörd (se exempel i min första mening)

  9. #19
    Orsaken till att jag vill ha den där skivan är att jag är så i i h--e glömsk
    så flera ggr har jag glömt att ställa in skivan när jag kom.
    vill okkkkså poängtera att dessa 3 timmar som man oftast får stå räcker gott och väl till för mig i de flesta fall, men... om man skulle råka stå en kvat över tiden så kan det vara skönt att inte behöva gå på posten och betala P-Böter.
    PS. Kolla ALLTID att p-vakten har fyllt i lappen rätt. minsta fel gör att den är ogiltig.
    Klarade mig häromveckan för att p-vakten (polisen) glömde skriva in nr på gatan. det är skönt att få brev från polisen när dom skriver att ärendet avskrivs och pengar återbetalas.

  10. #20
    Tack för tipset.

    Det finns ju några olika saker som kan påminna om speciell tid, funderat på de?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. Göra en recovery skiva
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 20:42
  2. priset på tom dvd skiva.
    Av BRIAN2004 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 15:46
  3. Spela in en EP skiva?
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 21:26
  4. Botbar dvd skiva
    Av Samoth i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-10, 18:47
  5. 800 mb skiva
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 20:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss