Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Fråga om nya kort.

Fråga om nya kort.

Ett nytt kort är vad jag förstår öppet för alla kanaler. S*nda sänder sedan ut information till kortet om vilka kanaler som fins i abonemanget. Kortet slutar då att uppdatera dessa kanaler.
    Hur ofta och länge efter att abonemanget är aktiverat sädnder de ut denna informationen?

När man MOSC'ar kortet öppnar man ju uppdateringen för alla kanaler tills leverantören sänder ny abonemanginformation. Så om jag har ett nytt abonemang som jag ej använder i 3 månader finns då chansen att leverntören har slutat sända abonemangsinformation och att man kan behålla alla kanaler längre än ca två veckor???

/Filuren

Torligen kommer du att ha alla kanaler i typ två veckor f r o m det att du har satt i kortet första gången. Så funkade det för mig i alla fall men efter två veckor blir det svart i rutan oavsett hur länge du väntar innan du stoppar i kortet första gången.

Mvh
    sweeper

Citat Ursprungligen postat av sweeper
    Torligen kommer du att ha alla kanaler i typ två veckor f r o m det att du har satt i kortet första gången. Så funkade det för mig i alla fall men efter två veckor blir det svart i rutan oavsett hur länge du väntar innan du stoppar i kortet första gången.

Mvh
    sweeper
    Likadant hos ComHem.

När du sätter i ditt kort för första gången så aktiveras en frivisning på 2 veckor. Detta sker för att du skall kunna tittat på dina kanaler (och kanske även locka till nya) direkt när du får hem kortet.

Efter det måste kortet aktiveras för de kanalerna som du abbonerar på. (när du mosc:ar ett kort så aktiverar du alla kanalerna på kortet för en längre tid) Detta sker hela tiden på de kanalerna som du abbonerar på..

Enkelt kan man säga att allt är av tills de slås på.. och inte tvärt om.

Ok. Tack för informationen.

/Filuren

What?

Ett nytt kort är vad jag förstår öppet för alla kanaler. S*nda sänder sedan ut information till kortet om vilka kanaler som fins i abonemanget. Kortet slutar då att uppdatera dessa kanaler.
    Hur ofta och länge efter att abonemanget är aktiverat sädnder de ut denna informationen?

När man MOSC'ar kortet öppnar man ju uppdateringen för alla kanaler tills leverantören sänder ny abonemanginformation. Så om jag har ett nytt abonemang som jag ej använder i 3 månader finns då chansen att leverntören har slutat sända abonemangsinformation och att man kan behålla alla kanaler längre än ca två veckor???
    Alltså en sak jag inte förstår?? hur i hela fridens namn kan S*nda skicka ut information till just DITT kort???
    det vore en omöjlighet ju, det finns väl flera hundra tusen olika kort?? ska dom hålla på att skicka info till just ett kort då?? och hur ska det bekräftas att det är just Rätt kort som har tagit emot infon? så inte dom andra korten tar infon?, jag förstår ingenting av de du skriver..
    kortet är väl inte kopplat till en mobiltelefon?? :?

Alla kort oavsett krypteringsform innehåller ett "telefonnummer" och det kallas UA och är ett unikt idnummer som är knutet till en abbonent.

Låt oss säga att du har ett 12 månaders bas abb, men efter ett tag kommer du på att du vill ha tillgång till C+ , det är bara att ringa och beställa och sen skickar Boxer ut en uppdatering till ditt kort (med ditt UA) att du även har tillgång till C+, annars hade dom vart tvungna att skicka nytt kort och det varken smidigt eller ekonomiskt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Frågan redan besvarad av tidigare talare.

Jag tror att det fungerar lite som en personsökare och inte som en mobiltelefon. Informationen sänds till alla men det är bara de korten som har rätt nyckel som kan koda av den.

/Filuren

Om man betalar för alla kanaler, kan man då läsa av kortet och göra fler :?:

Ja, lyckas du med det, lär du bli ganska så populär!
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

1. Kort fråga!??
    Av fraste i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 21:53
  2. M-II kort och MP3,5 fråga
    Av Pz007 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 14:57
  3. Kort fråga
    Av naik i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 06:13
  4. [LÖST] AU kort fråga
    Av arnes i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 10:59
  5. Au-kort fråga
    Av sarre i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 20:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss