Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kort

  1. #11
    Jag har det kortet som nämns i rubriken (Terratec 1200 DVB-C), köpte det på impuls innan jag forskat nog mycket.
    Madgunnar: Var har du fått reda på att VDR håller på att få stöd för kortet?

    Ps. Lite underligt vad jag får in på kortet, jag får INTE in svt24 som ju ska vara den enda must carry kanalen digitalt.
    Däremot får jag in:
    Discoverymix
    The disney channel
    Eurosport
    ds.

  2. #12
    Ang vdr och linux. Läs på vdrs mailinglista, samt DVB under linux driverns mailinglista. Allt finns att hitta på www.linuxtv.org.

  3. #13
    de enda kanaler som sänds helt okodat digitalt är nog discovery mix och eurosport vad jag kommer ihåg från senast jag kollade. SVT1, SVT2 och SVT24 är kodade och kräver orginalkort..

  4. #14
    Ok, men det är väldigt lustigt att comhem själva säger att svt24 är den enda must-carry digitala kanalen i deras autosvar:
    http://kundservice.comhem.com/Answer...EmailID=551231

    Hursomhelst så har jag forskat litegrann om kortet (som tråden startate med och som jag har):
    Kortet är i princip identiskt med KNC1 TV station dvb plus:
    http://www.knc1.com/d/produkte/digital_dvb_c_plus.htm

    Till detta finns en CI att köpa för ca 40€:
    http://www.knc1.com/d/produkte/zubehoer.htm#

    Terratec-kortet har en exakt likadan utgång för CI men jag är osäker på om man behöver stöd i mjukvaran till kortet för att köra en CI.
    Drivrutinerna är i princip identiska (om man byter ut providernamn i inf-filen går det att köra med KNC1:s drivisar). Problemet är att KNC:s mjukvara ej går att köra med Terratecs kort så om CI-stödet sitter där så är man rökt.
    Funderar ändå på att köpa CI-modulen bara för att testa.

  5. #15
    Hej!

    Jag har gjort exakt samma sak somdu, dvs köpt ett cinergy 1200 dvb-c kort utan att efterforska tillräckligt innan. Ska bli väldigt intressant att höra om du fick det att funka med KNC One Vineview CI:n. Enligt några tyska forum jag kollat på borde det funka.

    Följande program finns för visning med detta kort:
    * Cinergy digital (originalprogrammet från Terratec)
    * WinSTB (winstb.sourceforge.net)
    * Major DVB (home.tiscali.nl/m.majoor/projects__dvb_s.htm)
    * TVcentral - LiveTV (www.sceneo.tv)

    Det sista är ett tyskt HTPC-program som ska ha inbyggt stöd för CI-modul. Jag har testat programmet och det funkar faktiskt väldigt bra. Vet dock inte om det finns någon knäckt variant.

    Som sagt, skriv gärna en rad och berätta hur det gick med CI-modulen.

  6. #16
    Jag har också köpt detta kort. Får det dock inte att fungera. Kanalsökningen hittar ingenting. Är det någon som fått den att fungera? Har lagt till de frekvenser som fattades och ändrat till 6875kbps. Lägger jag till en kanal manuellt tex 322MHz och trycker test så går signalstyrkemätaren upp till 78% men jag får ingen lock osv. Börjar blir rätt sur nu...

  7. #17
    Vad kör du för programvara? Har du satt qam64 läge?

    I några program ställer 'spectral inversion' till det, testa båda lägena.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av madgunnar
    Vad kör du för programvara? Har du satt qam64 läge?

    I några program ställer 'spectral inversion' till det, testa båda lägena.
    Jag provade det medföljande programmet. Håller på att installera Linux + VDR parallellt. Undrar om det är fel på kortet eller nått. Går det att ändra qam i programmet som kommer med kortet?

  9. #19
    Det kan vara lite struligt innan man kommer igång. Till vdr är det lättast att scanna kanaler med scan som förljer med drivrutinerna från linuxtv.org.

    Tänk på att du måste använda de senate drivrutinerna från cvs:en.

    Det är möjligt att du måste ladda ner applikationerna som scan manuellt eftersom de delade isär det till en egen gren för ett tag sedan.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av gorby
    Jag har också köpt detta kort. Får det dock inte att fungera. Kanalsökningen hittar ingenting. Är det någon som fått den att fungera? Har lagt till de frekvenser som fattades och ändrat till 6875kbps. Lägger jag till en kanal manuellt tex 322MHz och trycker test så går signalstyrkemätaren upp till 78% men jag får ingen lock osv. Börjar blir rätt sur nu...
    Hade samma problem. Ladda hem en ny variant av program och drivrutin från deras hemsida så funkar det. Där är även bitraten rätt från början och det hittar alla kanaler som det ska. Dock har man ju liten nytta av det eftersom man bara kan titta på eurosport, discovery och com hems reklamkanal för pay per view. Dessa är dessutom uppenbart omgjorda analoga sändningar av dålig kvalitret....

    Programmet som medföljer är dessutom inte vidare bra. Sceno:s TVCentral är då bättre. Dock kommer Meedio att få stöd för kortet när deras TV-plugin är klar, vilket den inte är för tillfället. Det bästa vore förståss om någon kunde fixa en plugin till progDVB eller i andra hand om det fannas en CI-modul att skaffa til den. Suck... Har skaffat ett analogt kort så länge......

Liknande ämnen

  1. Terratec cinergy 1200 DVB-C
    Av nelsing i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 16:33
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 22:26
  3. Problem med MyTheatre och Cinergy 1200 DVB-C
    Av Bjerne Andersen i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 16:25
  4. CS med Terratec Cinergy 1200 DVB-C
    Av Henke77 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 05:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss