Hej,
För några dagar sedan fick jag för mig att göra en kanalsökning på Humaxen för att få in kanalerna på Hotbird. Helt plötsligt slutade alla Viasatt kanaler att fungera. Boxen är inte NDS uppdaterad och innan kanalsökningen fungerade alla viaccess kanaler på Viasat med guldkortet i boxen. När jag gör en Viasatt sökning så ser jag att tv3 dyker upp två gånger under tiden den söker men när den är klar finns bara en kvar i listan och den står det kodad sändning när man försöker titta på den. Det märkliga är att precis innan jag sparar kanalsökningen kan jag välja tv3 och titta på den i den lilla rutan till höger. När jag sedan sparar och går ur menyn och ska titta på den är det svart och står kodad sändning. Det verkar som om boxen rensar bort dubbletter i kanalsökningen och att den på måfå råkar välja just den som är videogard kodad. Finns det något sätt att få boxen att välja den viaccess kodade 3:an istället för den videogardkodade? Jag har även provat att patcha om den igen till Viaccess.
Tacksam för hjälp
Ruffis