Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Ngn med Titanium som fått det att fungera med CD:s Combobox

  1. #11
    tror din ATR stämmer med min, bara det att du glömt kopiera hela värdet. dra från vänster till höger allt som går i multiprog 1.80. i statusen när du tryckt identify.

    går det att downgrade först till 1.05 eller 1.04? isåfall prova gå ner till någon annan version för att slutligen testa gå ner till 1.03..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #12
    Mitt fullständiga ATR som jag fick ur "Titanium Card Progger 1.10.02":

    3B EC 00 00 40 32 54 49 54 41 4E 49 55 4D 00 11 01 06 (de fyra sista siffrorna verkar visa OS-version)

    Låt mig göra en sak klar: Jag har inte AD-tekniks MP 3.6 USB, utan deras "light"-brännare som bara hanterar kort som ska programmeras med antingen phoenix eller smartmouse-läge. Alltså, jag kan bara programmera kort som M-II, Titanium, Basic card etc.

    En MP 3.6 USB kan ju även hantera Funcard, Goldcard etc.

    Eftersom jag inte har en MP 3.6-brännare så kan jag heller inte använda Multiprog för att sätta min USB Phoenix i just Phoenix-läge. Istället använder jag AD-tekniks eget program USB Phoenix Smartmouse Config.

    Det konstiga är just att jag kan programmera mitt Titanium med Titanium Card Loader som sätter programmeraren automatiskt i Phoenix-läge. Det är bara när jag ska använda ett tredjepartsprogram som Titanium OS Updater som jag manuellt måste sätta brännaren i Phoenix.

    Har faktiskt varit i mejlkontakt med AD-teknik för att fråga om de haft några problem att upp-/nedgradera OS på ett Titanium-kort med just en USB Phoenix. Föga förvånande fick jag till svar att det kunde de.

    Då kan man ju kanske utesluta programmeraren som problemet. Istället så undrar man ju om ens kort är felaktigt. I mitt förra inlägg hade jag ett P.S där jag ställde frågan om andra har en svart prick på ett av chipets mindre fält. Eftersom jag har en sådan svart prick så undrar man ju om det är ett slags skrivskydd som förhindrar OS-förändring. Vet någon något om det? Kortet är förresten inhandlat hos Alms*t i Göteborg i förra veckan.

  3. #13
    jag förstod att du hade denna brännare. men det är samma program för att byta OS på kortet alltså titaniumOsUpdater2... jepp jag läste om ditt P.S.. jag har då ingen prick å inte liknade de mitt gamla CD kort heller så. borde inte vara så att de e skrivskyddat. kan man radera å lägga in nytt på det så borde man kunna byta OS i det tycker jag. finns det inget annat program för att sätta din brännare i phenix? isåfall testa nytt phonex progg sen byt OS låter långsökt men värt ett försök iaf... får du inte till det så måste du nog höra med almsat om du inte kan byta ut kortet. du kan juh fråga dom om den pricken samt om dom har ett likadant kort där som dom kan testa byta OS på själva kanske.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #14
    Har precis varit i telefonkontakt med Almsat i Göteborg. Frågade killen som svarade om den här svarta pricken som jag har på mitt kort (prick och prick, det ser mer ut som en pytteliten fyrkant strategiskt placerad mellan två av de mindre fälten på ett av de där svarta kretsstrecken som avdelar fälten). Svaret jag fick gick ungefär så här: <Tyvärr, vi kan inte hjälpa dig. Vi ger ingen garanti på korten>
    Så någon hjälp från Almsat blir det nog inte. Det kunde man väl kanske inte förvänta sig heller men inte hjälper det svaret jag fick att förbättra deras renommé (förutsatt att de har haft något vill säga).

    Har även mejlat till AD-teknik och där fick jag rådet att prova på en annan dator samt att om det inte fungerar med det, skicka ner kortet + USB Phoenix-brännaren till dem för "kontroll".

    @gump
    Jag tror inte att det är Phoenix-läget det är fel på. Det fungerar ju alldeles utmärkt när jag bränner kortet med "vanliga" Titanium_conax-filer eller med TMB's "allt-i-allo". Får ingen bild på någon av dem dock så därav mitt intresse att prova med ett annat OS.

    Nåja, ska ta och leta upp en annan dator i min vänskapskrets. Fungerar det inte då så tar jag nog och skickar ner allt till AD-teknik.

    Tack till alla för era råd och tips!

  5. #15
    Har du provat det simpla tricket att fila av något på kortet? Jag har flera gånger stött på kort som inte fungerar därför att de inte hamnar rätt i dekodern. Fila av lite på hörnen och pröva igen - det kan fungera då.
    OBS! Jag menar inte att detta löser programmeringsproblemet, men at kortet kanske fungerar i mottagaren.

  6. #16
    Orkar inte läsa allt men.
    Titanium från chipcardstore OS 1.04
    Titaniumfiler från denna sida. (ej TMB)
    Mp3.5 seriell brännare
    CDs combobox

    Bild på alla kanaler utan problem.
    Auktoriserad julmusttestare.

  7. #17
    @darior79

    jopp jag förtod att du ville byta OS p.g.a att du inte får bild. när jag inte fick igång titanium filer på min samsung så la jag in hex filerna med flera olika program.. för det funkade inte med en del program.. vet du att du har fått kontakt med kortet riktigt? med tmb filerna kan du juh gå in på kortet å göra inställningar, kan du det så har du iaf riktig kontakt med kortet.. men som sagt det är juh OS du vill byta. det där med phoenix läget de trode jag inte ens själv skulle hjälpa för jag förstår juh att det funkar annars... men jag tänkte att du kunde ha testat det iaf om de går.. nått kan juh t.ex göra att de krockar mellan de 2 proggen du använder... eller något annat skumt.. låter oxå orimligt.. ähh gör som du har tänkt så får du väl säga hur de går framöver. lycka till!
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #18
    Hej ställ in rätt hastighet för porten, så var det för mig samma problem men det ordnar si..:-)

Liknande ämnen

  1. Har ni fått koder?
    Av Orka i forum Boxer
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 21:18
  2. Har fått två kort!
    Av grandstoff i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 16:25
  3. fått in d+ spanien på 30 w
    Av rembrant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 05:24
  4. Fått min dragon men....
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 16:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss