Tackar för svaren!
Som jag sade tidigare så har jag inga problem att programmera kortet - använder ju Titanium Card Loader skrivet av TJ och får inga felmeddelanden what so ever. Fungerar galant!
Ändock så vill inte min Combobox avkoda CD:s kanaler med mitt Titanium inne i kortläsaren (ja, jag har satt in chipet rätt väg dvs uppåt precis som originalkortet). Meddelandet som jag får är "Kontrollera kortet".
Med anledning av dessa avkodningsproblem så tänkte jag ju nedgradera mitt OS till version 1.03. Kanske kan det vara så att just min box vill ha det äldre OS:et - 1.03. Lite konstigt med tanke på att "Godsägaren" skrev att det även ska fungera med OS 1.06.
Mitt problem härrör just till nedgraderingen av OS.
Jag har ju en sprillans ny USB Phoenix/Smartmouse-interface (orange) från AD-teknik och använder mig av det av dem rekommenderade programmet Titanium OS Updater 2.0. Dock så får jag ett felmeddelande i slutet av nedgraderingsprocessen då den ska verifiera ATR. (Se min tidigare post).
Min undran är alltså om det finns någon Comhit-användare som har just en orange USB Phoenix/Smartmouse fr Ad-teknik + ett Titanium (det blå originalkortet som jag har eller möjligtvis den vita "kopian") och som lyckats nedgradera/uppgradera OS?
Ska kanske tillägga att min progg har blivit tilldelad COM1 av mig och att jag har enligt "instruktionerna" på Duwgati.com provat att dra ner på COM1:s mottagnings-/överföringsbuffert. Dessutom har jag provat alla tre olika drivrutiner som AD-teknik har på din "download"-sida. Ingen av dessa åtgärder verkar hjälpa (eller för den delen stjälpa). Programmeringen fungerar galant men inte nedgradderingen av OS.
Fler tips och idéer välkomnas hjärtligt!
P.S. Köpte mitt blåa Titanium hos AlmS*t i GBG och såg till min förvåning att chipet liknar Canal Digitals originalkortschip. Enda skillnaden är att mitt Titanium har en liten svart "prick" på ett av de mindre fälten, om ni förstår vad jag menar. Är det normalt? Om inte, kan det vara ett slags "kopieringsskydd" à la 3,5'' disketter och att detta hindrar mitt korts OS från att nedgraderas? Jag är kanske ute och cyklar men det vore kul att höra om fler har samma "prick" som jag så att man åtminstone kan utesluta den saken som "roten till det onda".