Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Grundutbudet BLIR digitalt

Min med (har humax-boxen så annars skulle jag ju inte få in den).

Citat Ursprungligen postat av the varan
    Citat Ursprungligen postat av VoorheesDude
    nä, skillnaden är att enda sändningen är analog och andra digital. Ingen har extratjänst längre.
    Men den Eurosport jag har på kanal 20 är så digital det bara går. Har inte alla den i digital version?

Jag fattar inte varför man kan få 5:an digitalt med DVB-T och inte med DVB-C för... och svt1+2 är ju t.o.m. gratis digitalt i luften, men dom kan inte få ut det på kabel?

Jösses vad många virrpannor det finns.
    hehe

Citat Ursprungligen postat av sven
    Jag fattar inte varför man kan få 5:an digitalt med DVB-T och inte med DVB-C för... och svt1+2 är ju t.o.m. gratis digitalt i luften, men dom kan inte få ut det på kabel?
    SVT 1 och SVT2 finns digitalt, även TV4.

Men varför inte 5:an och 3:an kommer fattar inte jag heller.

Citat Ursprungligen postat av nightmarecity
    Citat Ursprungligen postat av sven
    SVT 1 och SVT2 finns digitalt, även TV4.

Men varför inte 5:an och 3:an kommer fattar inte jag heller.
    Är nog så att 5:an och 3:an vill ha extra betalt för det.

box

Hej
    Så om jag har fattat det rätt så kommer det analoga kanalerna försvinna som i dag ingår i grundutbudet.
    Betyder det här att man tvingar dom som inte har box i dag att skaffa en?

MVH

Leif

Re: box

Citat Ursprungligen postat av DruttenSE
    Hej
    Så om jag har fattat det rätt så kommer det analoga kanalerna försvinna som i dag ingår i grundutbudet.

MVH

Leif
    Näe det tror jag inte, eller det sägs ju att 2006 ska allt bli digitalt över hela sverige. Men innan dess kommer dom nog inte stänga av dom analoga sändningarna. Bara lägga till digitala sändningar.

Tidigare var det iaf tal om att ComHem skulle fortsätta köra analogt även fast marknätet släckt sitt analoga.

Nej

Comhem gör som de vill med sitt nät. I nuvarande takt kommer de inte ha släckt sina analoga kanaler till 2006. Frågan är ens om de kommer att sända TV3 etc digitalt ens då.

Däremot har riksdagen beslutat att det analoga marknätet ska släckas. Men det har inget med Comhem att göra.

Citat Ursprungligen postat av DruttenSE
    Hej

MVH

Leif

Citat Ursprungligen postat av Butters
    Comhem gör som de vill med sitt nät. I nuvarande takt kommer de inte ha släckt sina analoga kanaler till 2006. Frågan är ens om de kommer att sända TV3 etc digitalt ens då.

Däremot har riksdagen beslutat att det analoga marknätet ska släckas. Men det har inget med Comhem att göra.
    Tyvärr tror jag att det från Riksdagens håll inte är riktigt klart med förutsättningarna för kabelnäten. Eventuellt kan även de tvingas att bli digitala och då krävs boxar. Com hem har däremot själva gått ut med att deras basutbud kommer att stanna analogt och att deras abonnenter inte behöver göra någonting.

Egentligen tror jag att de skulle tjäna på att alla behövde boxar, det skulle säkert locka en del nya till betalkanalerna.

Liknande ämnen

1. Grundutbudet i Uppsala, stereo och WSS.
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 20:15
  2. Nya Kanal9 i grundutbudet?
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 19:41
  3. Flimrande bild på TV3 i Grundutbudet.
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 15:22
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 22:43
  5. Kan man uppgradera grundutbudet?
    Av NiQ i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 23:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss