Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Comh*m lösning?

  1. #1

    Comh*m lösning?

    Detta är saxat ur ett annat forum, vet inte om det fungerar men personer i forumet påstår att det fungerar, har inte Comh*em själv så att jag kan inte testa;

    Comhem fungerar med Titaniumkort.
    '
    'secret service code comhem RSA.
    'This will just work on some cards. If it works for you congratulations you got the key.
    '
    Sub Main()
    sc.print ("OK Extract key 20 this will take some minutes")
    sc.write ("87 06 00 00 12")
    sc.read (21)
    sc.write ("dd c4 00 00 03")
    sc.read (1)
    sc.write ("68 01 80")
    Sc.read (2)
    sc.write ("dd ca 00 00 82")
    sc.read (1)
    sc.delay 2000
    sc.read (64)
    sc.write ("87 06 00 00 12")
    sc.read (21)
    sc.delay 500
    sc.read (64)
    sc.reset
    sc.write ("ca A4 00 00 00")
    sc.delay (200)
    sc.read (2)
    sc.write ("CA A4 02 00 00")
    sc.delay (200)
    sc.read (2)
    sc.write ("ca f0 00 00 41")
    sc.write ("EA 38 F3 07 D3 31 FE F6 78 89 EB CC 7C 4E DF F8 37 44 0D F3 22 FA 25 01 F6 89 EB 20 00 4E 52 46 37 24 56 76 07 D3 31 01 F6 89 EB CC 7C 4E 52 F8 37 44 0D F3 07 D3 31 01 F6 89 EB CC 7C 4E 52 F8 60")
    sc.delay (1000)
    sc.read (3)
    sc.print ("If You see this You are Lucky!")
    End Sub

  2. #2
    Vilket program har använts?

  3. #3
    prova med ett ex script

  4. #4
    ex script?
    Skitsnack?

    Hmmmm förklara gärna mer, för de som inte är så värst insatta.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #5
    Winexplorer kan man använda...

  6. #6

    Re: Comh*m lösning?

    Citat Ursprungligen postat av piratolle
    Detta är saxat ur ett annat forum, vet inte om det fungerar men personer i forumet påstår att det fungerar, har inte Comh*em själv så att jag kan inte testa;

    Comhem fungerar med Titaniumkort.
    Varför inte ange källan?
    Det kommer från ett Voy forum och dom är ju kända för att ha alla scriptgurus som medlemmar. :lol:

    Var och hur kommer Titanium in i bilden?

    När man inte vet vad det är man sprider vidare så ska man heller inte göra det, om det här hade förstört folks kort hade du då tagit ansvar för det?

    Detta är fake fake fake så glöm det.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Hmmm "ha alla scriptgurus som medlemmar" på Voy.....*sniffar* Isch tycker de luktar ironi där, T-Bird?

    Men iaf: VAD är skillnaden mellan Cardsharing via CH och scriptat? Streamar de bara ut via CS då?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8
    Förstår inte ens frågan :shock:

    Script används för att läsa/skriva från/till (fördet mesta) orginalkort.

    Cardshare (CS) en serverdel delar ut DCW = 8 ynka bytes till X antal klienter.

    Streaming har inte med saken att göra
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Största anledningen till att jag inte skrev länken beror på att Voy forumen är öppna så det avhandals en hel del avseende kortnasare vilket inte är uppskattat att länka till om jag uppfattat saken rätt.

    Hade ingen avsikt att förmedla fake script, det är upp till var och en att bedöma om det är fake eller inte, ännu bättre, den som vet att det inte fugerar kan förmedla detta i tråden och det är ju gjort nu, mycket tydligt dessutom.

    Att scripet skulle slå ut kortet verkar föga troligt men det finns inga garantier, har man den här hobbyn så finns det inga garantier alls det är upp till var och en att bedöma information, vi tipsar dagligen folk om kort och brännare som kan vara värdelösa om en vecka vems ansvar är det, fel "branch" för personliga ansvar?

    Men jag har nu lärt mig läxan och kommer naturligtvis INTE posta fler script oavsett källa.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av piratolle
    Största anledningen till att jag inte skrev länken beror på att Voy forumen är öppna så det avhandals en hel del avseende kortnasare vilket inte är uppskattat att länka till om jag uppfattat saken rätt.

    Hade ingen avsikt att förmedla fake script, det är upp till var och en att bedöma om det är fake eller inte, ännu bättre, den som vet att det inte fugerar kan förmedla detta i tråden och det är ju gjort nu, mycket tydligt dessutom.

    Att scripet skulle slå ut kortet verkar föga troligt men det finns inga garantier, har man den här hobbyn så finns det inga garantier alls det är upp till var och en att bedöma information, vi tipsar dagligen folk om kort och brännare som kan vara värdelösa om en vecka vems ansvar är det, fel "branch" för personliga ansvar?

    Men jag har nu lärt mig läxan och kommer naturligtvis INTE posta fler script oavsett källa.
    Klart du ska lägga upp lite script men testa gärna först :wink:

Liknande ämnen

  1. M II lösning
    Av emma i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 18:32
  2. lösning
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 18:56
  3. Lösning på väg
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 17:51
  4. Comh koder
    Av shiraq i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 16:12
  5. lösning?
    Av gusten i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss