Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Annika Söderberg (Konsument chef på Comhem) har svarat!

  1. #1

    Annika Söderberg (Konsument chef på Comhem) har svarat!

    Någon på prisjakt har tydligen mailat till en chef på Comhem och fått följande svar!

    Text som är fetstilad är personen på prisjakt som har skrivit. Kursiv är Annika Söderbergs svar!


    En kompis till mig är japanska och funderar på att skaffa digitaltv hos Comhem. Eftersom hon vet att jag har det så undrade hon om det finns någon japansk kanal som hon kunde se. Eftersom det inte finns någon asiatisk kanal alls så bestämde vi oss för att kontakta flera chefer på comhem och se om man kunde få lite mer utförligare svar än vad man får från kundtjänst - den ända som har svarat är Annika Söderberg (Chef konsument)!

    Edit: Vi frågade bla om det kommer komma någon japansk/asiatisk kanal, när det analoga utbudet blir digitalt, när höjs hastigheten på bredbandet, HDTV?, HD-boxar mm.



    "Tack för ditt mail och vi har svarat nedan på dina frågor. Jag inser att du är
    en användare som ligger långt fram vad gäller teknik och kompetens (många av
    våra använadre har inte ens skaffat digitaltv ännu)och vi strävar hela tiden
    efter att utveckla våra tjänster. I många avseenden är det vårt samarbete med
    hårdvaruleverantörer, handeln och kabeloperatörer i USA som driver
    standardiseringen av teknik och som avgör när ny teknik kan komma ut och nå en
    kommersiell marknad då Sverige är ett litet land. Inom det närmsta året och
    under 2006 förväntar vi oss en snabb utveckling med tjänster som HDTV, högre BB hastigheter, PVR-boxar mm.

    Com Hem har tidigare sagt att vi ska digitalisera alla de analoga kanalerna. Jag
    förstår din irritation! Vår ambition är fortfarande att så ska ske så fort som
    möjligt eftersom den digitala ljud- och bildkvalitén skiljer sig från den
    analoga. Dessutom finns det rent användarmässiga fördelar för vissa av våra
    digitalboxar. Vi kan inte digitalisera kanalerna utan tillstånd från
    tv-kanalerna och förhandlingar pågår. Jag kan tyvärr inte lova ett datum då det
    är klart, men bara understryka att detta är prioriterat.

    Jag har pratat med våra DVB-tekniker och får följande svar. Påståendet är tyvärr
    fel. Ifall BER (signalkvaliteten) är på 1.00E-8 eller 1.00E-11 spelar ingen som
    helst roll, signalen efter boxens felkorrigering blir *exakt* samma.

    Vi ser regelbundet över vårt utbud av kanaler. Vid lanseringar beaktar vi
    kundefterfrågan, om kanalen är möjlig för oss att ta emot (plocka ner från
    satellit med sk foot print över Sverige) och att kanalen i fråga har rättigheter
    för att sändas i Sverige. Jag måste tyvärr meddela att vi idagsläget inte har
    några planer på att lansera en japansk kanal. Vi har ett mycket begränsat
    kundunderlag.

    Vi utvecklar hela tiden vårt nät och kommer när kabeltekniken så
    tillåter att leverara hastigheter över 8 mbite och då menar vi också denna
    hastighet (få dsl kunder kan i verkligheten få hastigeher på 20 mbite´s nivåer
    då de är för långt ifrån i km.

    Mvh Annika Söderberg mfl tekniker på comhem."



    Inga riktiga svar tycker jag allt... Jag har hört allt från 1 vecka till 2mån när det gäller att få dom analoga kanalerna digitalt. Samma sak är det när det gäller HD-boxar! Den som lever får se!

    Edit igen: Kolla in 8 mbite, dsl och 20 mbite's :lol:


    Det där med 8 mbite/dsl och 20 mbite's är ju alltid kul. Såvitt jag vet så heter det 8Mbit/s, adsl och 20Mbit/s och inget annat!!!

  2. #2

    Re: Annika Söderberg (Konsument chef på Comhem) har svarat!

    Men blir något förvirrad av hennes sett att skriva.

  3. #3
    Jag blev inte det minsta förvirrad. Det som förvirrade mig var den TJOCKA texten som innehöll felstavningar, var glada över att de ens bemödade sig att svara. Det finns säkerligen en hel hög med idioter i detta avlånga land som tror sig veta bäst och känner sig så övertygat manade att skicka iväg ett mail. Jag tycker att samtliga frågor blev klart besvarade i mailet.
    hehe

  4. #4

    mbite

    e= Ethernet. Vilket inte är klart när man jobbar över ett främmande media såsom kabeltv nät. En helt klart godtagbar förkortning..
    //Nick

  5. #5
    trevligt att hon svarade, men var inte någon direkt ny info eller intressant info. vore ju intressant att läsa mailet dom skickade också.

  6. #6
    Tror inte att dom digitala kanalerna är så jätteviktiga för tillfället för Comhem, tror mer på att dom lägger ner energi på få igång deras IP-telefoni som dom lanserar nu? eller inom snar framtid...

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av codehunter
    Tror inte att dom digitala kanalerna är så jätteviktiga för tillfället för Comhem, tror mer på att dom lägger ner energi på få igång deras IP-telefoni som dom lanserar nu? eller inom snar framtid...
    Ja, vad tycker ni om den tjänsten? Jag hade förväntat mig mer. Typ, ring alla Sverigesamtal "gratis" för en klumpsumma per månad. Tror inte att det här blir någon jättesuccé direkt men man ska aldrig säga aldrig.

  8. #8
    The varan, bli realistisk. Jag tror inte det går att införa ett fast avgift för telefoni, för en 20år sen var det i princip det med telefonin. Och folk satt uppkopplade dygnet runt, nu är det ju inte aktuellt längre i och med alla andra internetuppkopplingar. Däremot så kan man säkert ringa gratis till andra abonnenter inom com hem, bbb har på det viset.
    hehe

  9. #9
    Enligt en bekant så är deras IP-telefonisatsning MYCKET amatörmässig. Utvecklingen alltså...bara lite kuriosa.

  10. #10
    Ska vi gå och ta en fika? Du, jag och din bekanta?
    hehe

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss