Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Canal digital vill inte fungera

  1. #1

    Canal digital vill inte fungera

    Jag har precis köpt en ca modul conax 4.0, ett m2 kort och en programerare. Jag har precis uppdaterat kanalerna och fått in alla canal digital kanlaler och programerat dom senaste filerna på m2 kortet. Men när jag sätter in m2 kortet i modulen så blir det ingen bild på kanalerna. Har jag gjort nåt fel eller måste jag ställa in nåt med ca modulen?
    Min mottagare är en Nokia 9802s

  2. #2
    Nytt kort så SKALL OS:et in först

    Modulen ordentligt intryckt, gör boxen strömlös och starta upp igen.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    lägger man in os genom att trycka update OS i spöket?

  4. #4
    Yes
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    har gjort det men det fungerar inte :cry:

    vad kan det vara för fel då?

    Är det inga instälningar man ska göra i boxen eller ska det bara vara att trycka in modulen med kortet i

  6. #6
    Det ska funka direkt, det kan dock vara ett litet helv*te att få kontakt mellan box och modul ibland.

    Man kan behöva hålla på och jucka med modulen och plötsligt så hoppar den igång.

    Testa även att göra den strömlös om du inte redan gjort det
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Har kört ett test på mottagaren och den säger att ca modulen är OK och då antar jag att den får kontakt. Har också testat att göra den strömlös

    Kan det vara nåt man ska uppdatera i mottagaren eller ska det fungera ändå?

  8. #8
    Du har väl satt kortet i modulen med chipset uppåt?
    Lätt att missa :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    bränn på OS först och sen Program ifall du missade det =)

  10. #10
    Hahaha jag hade satt kortet fel i modulen Tack så mycket för all hjälp T-bird

Liknande ämnen

  1. TV10 vill inte fungera
    Av sn4k3r i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 15:46
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 09:32
  3. Vill få in Canal Digital i Schweiz!
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 14:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss