Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Tv licens??

Precis! Har de inte domstolsbeslut om att de får komma in, har de alltså ingen rätt.
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

nej det har doom inte

Jag skickade en fråga till radiotjäns för ett tag sedan hur det blir när vi får digital tv.

När vi får digital tv så kan man inte ta emot någon tv kanal utan att man har en dekoder

eller att man är ansluten till något kabel tv operatör. Altså blir det ju lite konstigt då.

Jag hänvisade till Undantag från avgiftsskyldigheten

4 § Skyldigheten att betala TV-avgift omfattar inte sådana TV- mottagare som på grund av
    sin konstruktion inte kan användas för att ta emot markbundna sändningar. Lag (1997:1164).

En sak är ju säkert att tv apparaten kan inte kan användas för att titta på tv om det är så att
    man inte har någon form av dekoder. Funkar inte ens hur mycke man än vill att det skall funka utan
    någon form av dekoder om inte själva tv apparaten är för digital tv men då blir det en annan sak

Här kommer svaret som jag fick från radiotjänsten...

----------------------------------------------------------------------------
    Vi kan inte besvara dina frågor då inga riksdagsbeslut är tagna om framtida tv.
    Det är kulturdepartementet som handhar dessa ärenden.

Med vänlig hälsning
    RADIOTJÄNST I KIRUNA AB
    Kundtjänst

Nanna Jatko

------------------------------------------------------------------------------
    Vem vet kanske så att det blir att det skickas iväg en anmälan när
    man köper en digitalbox i framtiden samt att det även blir avgift
    boxar.

Liknande ämnen

1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Boxer och TV licens
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 01:09
  3. TV-licens ... fråga ?
    Av csan i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 17:01
  4. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00
  5. TV licens
    Av jamhan053 i forum TV
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss