Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Mikrofonen död efter sp2

Ett antal tips har lagts fram, det vore bra om du kan skriva om du testat dessa samt vad resultaten var.

Re: Mikrofonen död efter sp2

Citat Ursprungligen postat av eriks
    Undrar varför min mikrofon inte fungerar efter att jag installerat servicepack2. När jag ska prata ip telefon så hör jag vag vad kompisen säger, men han hör inte mig. De här problemet uppkom efter att jag installerat servicepack2. Vad är problemet?
    Det kanske är så illa att det inte finns någon kompis på andra sidan att prata med :wink:

Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Har du inte SP2 så har du i varej fall inte någon inbyggd brandvägg. Du kan däremot ha installerat en brandvägg, eller ha en i en brendbandsrouter t.ex.
    jodå... jag har iaf (har ej sp2) dock har jag den avstängd eftersom den släpper igenom allt som man inte vill & inget som man vill...

för att hitta den gå på nätverk -> höger klicka -> egenskaper -> avancerat.. där kan man avmarkera det usla eländet

@alla med mic problem

har ni provat att ta fram volymkontrollerna o klickat alternativ -> egenskaper -> inspelning (bocka i mick om den inte redan är det) -> OK
    Nu ska mickrofon va vald (med en bock) tror det krävs för att använda den.. så fick jag göra med "line in" när jag spela in hoj film,, från gammal videokamera.
    VU+

den är ibockad.
    när man är på msn så mareras det med en grön rand när man pratar i micken men det hörs inget!

Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren
    jodå... jag har iaf (har ej sp2) dock har jag den avstängd eftersom den släpper igenom allt som man inte vill & inget som man vill...
    Ja det har du ju rätt i.

Ni andra som har problem, det gäller inte bara i denna tråden. Som ni märker så finns det folk här som gärna hjälper till, men det krävs också lite från den frågandes sida. Om ni bara kan tala om vad ni testat av alla tips som kommer in så är det nog lite lättare att plocka fram nya tips ska ni se.

Ni kan inte bara sitta och vänta på att någon ska lösa era problem.

/ElFeo

Har du ljud för övrigt i datorn?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Ni andra som har problem, det gäller inte bara i denna tråden. Som ni märker så finns det folk här som gärna hjälper till, men det krävs också lite från den frågandes sida. Om ni bara kan tala om vad ni testat av alla tips som kommer in så är det nog lite lättare att plocka fram nya tips ska ni se.

Ni kan inte bara sitta och vänta på att någon ska lösa era problem.

/ElFeo
    Helt rätt.... Skriv också gärna om ni löst problemet, och hur.. Så det kan hjälpa andra som använder sökfunktionen. + att man slipper sitta o fundera i onödan.
    VU+

Liknande ämnen

1. Efter en halvtimme...
    Av BoletsIgor i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 16:02
  2. Mikrofonen slutat fungera
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 09:52
  3. svart i rutan efter 30 sek
    Av freddan7503 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 15:02
  4. Efter oss?
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 06:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss