Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nokia 9802S

  1. #1

    Nokia 9802S

    Hej!
    Min granne köpte nyss en nokia 9802s begagnad med motorstyrning, så frågade han mig om man kunde skaffa kort till den så man fick in cd.Visst np sa jag skaffa brännare och kort så fixar det sig.Sagt och gjort en brännare med M2 kort kom.Programmeringen gick finfint men så funkade det inte i hans nokia men det funkar i min sammy.Visst tusan ca modul "suck".Nu kom problemet på affären sa dom att viasat blockerat cd med den nya NDS så man kan inte använda ca modul för cd....VAAAAAAAAAAA är det verkligen sant???Mina föräldrar har också 9802s och där funkar det finemang...Kan detta verkligen stämma att dom bryter sig in i min motagare och bestämmer att jag inte ska få se på cd??Det låter ju för fa** rent kriminellt ..hmm vad gör man i så fall??Stämmer verkligen detta???

  2. #2
    Nej det stämmer inte
    Finns åtskilliga här som kör med både uppdaterade och icke uppdatera 9802 + modul.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Fint då vet jag det.Alltså bara att köpa en ca modul till conax..Vilken lättnad jag höll på att explodera ju. Det skulle ju i och för sig inte vara så konstigt om via försökte spärra conax ..

  4. #4

  5. #5
    Ursäkta mig, men här kommer kanske jävlig pinsam fråga...
    En jobbar kompis till mig har 9802. Han undrar hur ca-modul fungerar. Själv vet jag knappt vad en ca-modul är för något. Är det bara till att stoppa i ca-modulen, med ett cd-kort i motagaren och så har man bild? Eller behöver man gå in i menyn och göra några inställningar?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Thåström
    Ursäkta mig, men här kommer kanske jävlig pinsam fråga...
    En jobbar kompis till mig har 9802. Han undrar hur ca-modul fungerar. Själv vet jag knappt vad en ca-modul är för något. Är det bara till att stoppa i ca-modulen, med ett cd-kort i motagaren och så har man bild? Eller behöver man gå in i menyn och göra några inställningar?
    noop inga menyer och trams!!! Bara att köra in den med ett kort i sen öppnar sig himlen...

  7. #7
    Ok. Tack för ett snabbt och bra svar!
    Almsat ta 999 kr för en conax modul. Finns det billigare?

  8. #8

    njaaa...

    du kan leta på blocket eller någon annan annons sida och kanske få en för någon hundring billigare, men jag skulle råda dig att köpa en ny!!!

  9. #9
    viktigt!! tänk på att alla Conax CA moduler inte fungerar i alla Nokia 9802s. Conax Ca-moduler med P/N nummret 904064 fungerar bara i Vissa 9802s boxar inte alla. Jag har själv råkat ut för att köpa en sån och den funkade inte i min box. Moduler som alltid funkar i 9802s har P/N nummret 901647 köp helst en sån om ni ska köpa till 9802s. Men andra funkar också om ni har tur.

    PS. Det funkar med modul även om boxen är uppgraderad till NDS Videoguard

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av p1s
    viktigt!! tänk på att alla Conax CA moduler inte fungerar i alla Nokia 9802s. Conax Ca-moduler med P/N nummret 904064 fungerar bara i Vissa 9802s boxar inte alla. Jag har själv råkat ut för att köpa en sån och den funkade inte i min box. Moduler som alltid funkar i 9802s har P/N nummret 901647 köp helst en sån om ni ska köpa till 9802s. Men andra funkar också om ni har tur.

    PS. Det funkar med modul även om boxen är uppgraderad till NDS Videoguard

    Ja där ser man. Det viste inte jag min modul är ca 4år gammal kanske tur att det funkade då hur som helst är jag en glad jävel som det funkar för!!!

Liknande ämnen

  1. Nokia 9802s
    Av DTrix i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 09:36
  2. nokia 9802s !!!
    Av jovani i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 22:06
  3. Nokia 9802S
    Av kryptonit i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 23:35
  4. nokia 9802s?
    Av sören i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 14:06
  5. nokia 9802s????
    Av iggy i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 09:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss