Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Unsupported Titanium Os found

  1. #1

    Unsupported Titanium Os found

    Hej

    Har precis köpt ett Titaniumkort och en mp3.6 och installerat multiprog 1.8, titatnium card progger v1.10.2, titaniumOsUpdater2 och MP Test.

    MP Test kan kommunicera med programmeraren och jag får:
    ATR 3B 16 18 03 11 02 01 02 02
    som svar men i titanium card progger så får jag bara:
    ATR: No ATR! unsupported Titanium Os found
    När jag försöker gör erase card så kommer resetting card.... och dioden på brännaren lyser men inget mer händer (står likadant i ca 30-60 min sedan har jag avbrutit).

    Har sökt i forumet men har bara hittat hjälp för MII kort hur skall jag göra för att komma vidare?

  2. #2
    När man har en MP3.5-3.6 så skall man bara använda ett program och det är "Bananen" ( multipro 1.80 )

    ställ in rätt comport
    Välj titanium fliken
    välj rätt korttyp
    ladda dom 2 filerna (crypt används ej)
    tryck på prog
    klart
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

    Unsupported Titanium Os found

    Har försökt med dina instruktioner men fortfarande samma fel
    "sätter kort i programmerings mode" eller "trapping card".
    Det fungerar att reparera kortet men inte att radera eller programmera. Kan det vara att för att kortet ger ATR 3B 16 18 03 11 02 01 02 02 vilket verkar vara fel? hur nollställer jag detta? kortet är ju som sagt helt nytt och aldrig använt.

  4. #4
    Vad får du för svar när du trycker på identifiera knappen i multiprog?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5

    Unsupported Titanium Os found

    Samma felmeddelande, börjar fundera på om jag har fått ett titaniumkort överhuvudtaget? hur ser jag skillnad mellan titanium och MII? kan jag prova och programmera med MII?

  6. #6
    Var har du handlat då?
    Dom flesta titanium som säljs nu är blå med texten titanium + ett hologram, finns iofs helvita men jag vet ingen som säljer dom just nu

    MII kan vara helvita eller ha någon form av text, det är lite olika beroende på var man handlat

    prova att köra spöket på det då
    Update OS först, om det inte är ett MII så kommer progget att säga ifrån
    sen program card

    Du kan ivf inte förstöra kortet genom att testa
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7

    Unsupported OS

    Kortet är helvitt och jag försökte programmera det med spöket och det gick klockrent. Måste fått fel produkt beställde från Almsat och beställde ett titaniumkort

  8. #8
    Det var väl bra att få det mysteriet ur världen

    Tror att det börjar bli svårt att få tag på titanium, många som inte har några på lager.
    Dom borde ju säga att dom skickar nått annat istället tycker man :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Vilka 2 filer är det man ska ladda och vart får man tag på dom?

  10. #10
    Du har inte hittat till filavdelningen än?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 07:20
  2. dm800 hdpvr dvb-c no ca found
    Av enzoman69 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 17:54
  3. DM600S: dreambox not found
    Av urbanlarsson i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 15:32
  4. service not found
    Av adamski i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss