enklast att ta reda på om den klarar conax är om du ger oss mjukvaru versionen och bootloader version (laddare), ge oss versionerna så kan man se villken mottagare du har. du vet alltså inte om den är patchad eller inte ? eller stoppa i ett canaldigital kort i den. då syns de.
du hittar versionerna i meny --> systemsetup --> systeminfo har jag för mig.

du måste ha mjukvara i boxen som klarar conax. sen spelar de ingen roll om du kör titanium eller M2 båda fungerar.program och hex filer är lite mer utvecklat till titanium. därför finns flera system i det kortet. till M2 finns seca och conax. de är ungefär samma kretsar i korten. och om din mottagare bara klarar viaaccess (viasat) så måste du patcha den. å då måste du löda på en kontakt för att kunna patcha den till AY som klarar viaaccess och conax..

till A modellerna finns endast 2 system samtidigt vad jag vet.

de är bara gamla modellerna som kan ha 4 system, fler lr mindre i mjukvaran. + emulatorn.

sen ville du veta skillnaden mellan titanium och silvercard. de vet inte jag men jag antar att silvercard inte klarar av att koda i tid. att kortet helt enkelt är för slött.

förutom det så måste din programerare till kortet (m2 eller titanium)klara phoenix mode 3.58 Mhz.det gör t.ex multiprogramer 3.5... (MP3.5)

jag vet inte vilka versioner som klarar conax, men alla ni med AY eller patchad A via CI vet vilken version det är.