Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Canal Digital på Sammy

Canal Digital på Sammy

Hejsan, har en Samsung DSR 9500A VIA CI, har haft Viasat på silvercard på den tills dem bytt krypteringssystem, undrar om man kan lägga Conax till Canal Digital på Silvercard om det inte går vikka kort kan man lägga på och funkar dem till min Samsung.

Silverkort - Nope.
    MII - Titanium är de vanligaste.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

Sammy och dess versioner är en jungel.

En helt orginal 9500A VIA CI är en ren viaccess mottagare, kan dock vara patchad till AY
    Då innehåller den både viccess och conax så frågan är vad din box innehåller
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Men 9500A VIA CI är både Conax och Viaccess, men funkar M2 och Titanium på den tar den emotm dessa korten, och vart köper man dem.

Det är inga problem med dom korten!

Min är en gammal jag fick tag på, 9500 via ci med rätt version så man kan patcha den..Egentligen så klarar jag mig ju med det som redan finns på thor och sirius..Men frågan är vilken patch som är den bästa eller vilken ser man mest med och vilka finns det..Är man nybörjare så är man..Dessa sidorna som finns här är ju bättre än aftonbladets ju ..Föresten varför patcha den om man kan bränna ett mII kort ??Vad är vitsen egentligen jag fattar ingenting...

Om du skall patcha din sammy med en ny mjukvara är ju anledningen att du skall kunna se på fler krypteringssystem helt enkelt.
    När du bränner in koder i korten är ju för att du skall kunna koda av signalerna som sänds ner till din box genom parabolen.

Asså den har både Conax och Viaccess det nöjer jag mej med, men frågan är om den tar emot M2 eller Titanium kort, vad är det för skillnad mellan Titanium och Silvercard.

okey muhammed jag hade tänkt fråga dig för ett tag sen om den hade conax. de e bara att tuta å köra. skaffa M2 eller titanium.

enda vitsen med att patcha A VIA CI är om den bara har viaaccess.
    konverterar (patchar) man A VIA CI blir den AY d.v.s den klarar då viaaccess och conax.å M-II behöver conax. jag har frågat på annat forum å dom säger att om man gör om den till AY så e den alltid AY och man skall kunna uppgradera den via sattelit till senaste mjukvaran. nått jag alldrig testat. eftersom jag har äldre modellen VIA CI, modellen utan A.

man behöver väl igentligen inte något annat system än conax. eftersom titanium med TMB filer emulerar alla system genom conax.

har man inget titanium men ett M-II så kan man byta mjukvara till sammy EMU:n men de kan bara sammys utan A ha...
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Men jag vet om man ska patcha måste man löda och hålla på eller, och vad är det för skillnad mellan M2 och Titanium kort, och vikken av dem tar den emot, och vad behöver man om man vill ha Canal Digital förutom M2 eller Titanium kort. Och hur ska jag helt säkert veta om den har Conax, jag är 99% säker på att den har det.

Liknande ämnen

1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Canal digital
    Av Jojje_115 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss