Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Canal Digital på Sammy

Citat Ursprungligen postat av Mirage
    Min är en gammal jag fick tag på, 9500 via ci med rätt version så man kan patcha den..Egentligen så klarar jag mig ju med det som redan finns på thor och sirius..Men frågan är vilken patch som är den bästa eller vilken ser man mest med och vilka finns det..Är man nybörjare så är man..Dessa sidorna som finns här är ju bättre än aftonbladets ju ..Föresten varför patcha den om man kan bränna ett mII kort ??Vad är vitsen egentligen jag fattar ingenting...
    Vitsen är att den tar 4 :a olika system om den är patchad
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

Men om den inte har Conax och bränner M2 kort med Conax kommer den funka.

enklast att ta reda på om den klarar conax är om du ger oss mjukvaru versionen och bootloader version (laddare), ge oss versionerna så kan man se villken mottagare du har. du vet alltså inte om den är patchad eller inte ? eller stoppa i ett canaldigital kort i den. då syns de.
    du hittar versionerna i meny --> systemsetup --> systeminfo har jag för mig.

du måste ha mjukvara i boxen som klarar conax. sen spelar de ingen roll om du kör titanium eller M2 båda fungerar.program och hex filer är lite mer utvecklat till titanium. därför finns flera system i det kortet. till M2 finns seca och conax. de är ungefär samma kretsar i korten. och om din mottagare bara klarar viaaccess (viasat) så måste du patcha den. å då måste du löda på en kontakt för att kunna patcha den till AY som klarar viaaccess och conax..

till A modellerna finns endast 2 system samtidigt vad jag vet.

de är bara gamla modellerna som kan ha 4 system, fler lr mindre i mjukvaran. + emulatorn.

sen ville du veta skillnaden mellan titanium och silvercard. de vet inte jag men jag antar att silvercard inte klarar av att koda i tid. att kortet helt enkelt är för slött.

förutom det så måste din programerare till kortet (m2 eller titanium)klara phoenix mode 3.58 Mhz.det gör t.ex multiprogramer 3.5... (MP3.5)

jag vet inte vilka versioner som klarar conax, men alla ni med AY eller patchad A via CI vet vilken version det är.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Det stod
    version laddare 703
    huvudprogramvara 133
    Maskinvara 535
    Viaccess version 1,1R486
    serie nummer 35-5-13207

Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    Det stod
    version laddare 703
    huvudprogramvara 133
    Maskinvara 535
    Viaccess version 1,1R486
    serie nummer 35-5-13207
    Jag är ingen hejare på patch men jag kan meddela att du och jag har exakt samma förutom serienumret och jag har en AY.
    AY har både viacess och conax.
    Det du behöver är ett MII eller Titaniumkort. MII kommer det troligen ut filer till fortare men titanium är stabilare och kan mer om man är intresserad.
    En brännare behövs också.
    Rekommenderar en 3.5 eller 3.6 hos adteknik.se
    Och kort hos www.chipcardstore.com

Det finns att få tag på hos andra säljare men dessa har jag använt och är nöjd med deras priser och service.

ja så det betyder jag har Conax, men på den står det att det är en DSR9500A VIA CI hur kan det vara en AY som du sa.

Det hänger ju på handlaren du köpt den av.

Neptunsat tex säljer bägge varianterna av 9500A via ci
    1750:- för en patchad conax + viaccess
    1700:- för en ren viaccess EJ patchad

Om du nu är säker på att du har conax i boxen så är det bara att skaffa kort och vara glad :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Men det är problemet är inte 100% säker måste veta. Men när jag lägger ett Silvercard med Viaccess i kort facket på mottagaren och går in på menyn för kort facket så står det Conax, vet ej varför när det är Viaccess. ha du nån idé

för att en patchad A VIA CI har samma programvara som AY. moderkorten på A VIA CI och AY är identiska. bara mjukvaran som skijler sig åt, jag ska fråga grannen min han har en A VIA CI som är konverterad till AY. alltså borde de synas på mjukvaran eller maskinvaran. hade det varit gamla modellen hade jag vetat svaret nu. när man löder på Jtag kontankten för patchning så tvingar man i samma mjukvara som AY har.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Om jag bara vet att den har Conax hade allt löst sig, men om den inte har Conax i kort facket men i Modul facket kan man göra nåt genom det.

Liknande ämnen

1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Canal digital
    Av Jojje_115 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss