Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Skadad parabolskål.

  1. #1

    Skadad parabolskål.

    Hej,

    Köpte en ny parabolskål i en butik nyligen. Själva parabolskålen fick jag löst i handen utan kartong :x . När jag kom hem upptäckte jag dessutom att den verkar ojämn i själva ytan :evil: . Vad har ni andra för erfarenhet av detta? Är det normalt att man får skålen i handen utan kartong? Kan ojämnheter påverka signalen allvarligt? Det är ju inga bucklor utan mera att ytan är ojämn.

    Ruffis

  2. #2
    du får testa jag vet att den fan funka lika bra.om den inte har blivet mosad av en bil eller trampad se fram emot en klockren bild
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  3. #3
    Min parabol blåste ner för ett år sen eller när det nu var det blåste så in i he****e. Den blev rejält bucklig och krokig och skev åt alla håll, men det gick att trixa till med lite buntband och najtråd och grejer, så nu har jag klockren bild på alla kanaler på både thor, sirius, astra och hotbird, förutom extreme sports som blir lite knepig när det är dåligt väder.

    Så är det bara ytan som är ful så spelar det ingen roll alls.
    Nollvision i skogen

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    extream sport och euro sport måss<te man ha bra singnal kvalitet för att få en bra mottagning.
    Dreambox

Liknande ämnen

  1. Fintrimmning av parabolskål
    Av kalle2345 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 22:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss