Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Tvillingabb på olika adresser?

TNTLinus

Du verkar ha liten tilltro till vad andra har att dela med sig.

Ja, jag kan bekräfta att det inte behövs modem dels för att jag själv har uppgraderat min 9802 och dels för att jag själv har frågat Viasat om modemet måste vara inkopplat och de svarade att det inte behövdes.

Citat Ursprungligen postat av Ivar
    TNTLinus

Du verkar ha liten tilltro till vad andra har att dela med sig.

Ja, jag kan bekräfta att det inte behövs modem dels för att jag själv har uppgraderat min 9802 och dels för att jag själv har frågat Viasat om modemet måste vara inkopplat och de svarade att det inte behövdes.
    Ja, du. Liten tilltro stämmer nog till viss del. Har man inte tillräcklig kunskap själv så vill man nog vara säker. En källa = osäkert. Fler källor = mer säkert. Dessutom handlar det om, i mitt fall, att övertyga en släkting med guldabb att "det är lugnt" för hans del.

Anser också att vi på detta forum bör särskilja "vetande" och "troende". Kan jämföra med de diskussioner som f.n. pågår (bl.a på stopstop) om huruvida videoguard är knäckt eller ej. En massa obefogat "troende" rör bara till det och irriterar.

I övrigt tackar jag för din kunskap...

viasat skickar med ett twin lmb
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Du TNTLinus varför kommer du utt på den här forumet om du tucker att alla som försöker ge dig en ganska brå svar på din froga och du fotfarande tror inte på dom.Du kan själv sekert bästella tvillings abb om du vill ha den genom din släkt bara han skall uppge boxens idnrsen var du flytar den så spellar ingen roll bara den är i sverige.Som jag har läst din inleg så tror jag att din släkt är mer räd för om du kommer att betalla 99kr eller ej till honom.Lyckas du övertala honom do är det ok.

Lurar på om viasat´s boxar nu ska ringa upp, vem står för den kostnaden , och vad händer om man har hemligt nummrer?
    *ha fnurra på tråden*

Du behöver inte ringa upp nogon jag vet inte varifrån ni tar sona frogor?

Jag har precis beställt Viasat Guld med gratis installation och du behöver bara ha telefonanslutning för PPV

så om gunnar pluggar in sin 9780 hema å kör system koll på den så ser han sitt box id nr 0000-0000-000 och så ringer han till gunde svan och lämnar sitt box id nr 0000-0000-000
    så kan han ringa 99%52200000 eller vad det var
    och uppge gunnar strängs box id nr 0000-0000-000
    så är det fixat om nu gunde har ett guld abb

Det är nestan såm du skriver Evex fast för gunde svan har också en mottagare och en box idnr so kan gunnar ringa viasat och ange det idnr så får gundes också titta på viasat för 99kr i månaden.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003

Re: Tvillingabb på olika adresser?

Citat Ursprungligen postat av matte
    Hej

Är det någon som vet om man kan beställa ett viasat tvillingabb och ha mottagarna på olika adresser.

Räcker det om man reggar dem på samma tel?

Har ett abb nu, men inte telekabeln i, borde det inte vara samma sak om man får ett kort till?

Snälla, hjälp en newbie...
    Som sagt...jag kör tvilling på två olika adresser utan modemuppkoppling...fungerar klockrent, självklart så säger viasat att det inte fungerar för att få sälja ett nytt abonnemang... :wink: , skit i vad dom säger, beställ o titta....skulle dom hitta på nåt går det altid att säga upp...för man tecknar endast per månad :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Liknande ämnen

1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 13:08
  2. DNS-tjänst för dynamiska ip-adresser
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 21:34
  3. Spåra IP adresser?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 16:10
  4. Ang.tvillingabb
    Av P-son i forum Viasat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 22:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss