Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Hur ska man göra med titanium kort från www.vdg.nu ?

  1. #1

    Hur ska man göra med titanium kort från www.vdg.nu ?

    Har köpt titaniumkort med brännare i ett paket från www.vdg.nu och fick ett vitt kort med en liten blå prick i ena hörnet. Har försökt på alla möjliga sätt med div olika program och försökt att uppgradera och negradera os men icke nått lyckas. På deras sida står det så här:"Da vi ikke må sælge tomme Mikro processor kort, er alle vores kort ved levering forprogrammeret til operativsystemet SOSSE (Simple Operating System for Smartcard), som er freeware under GPL-licensen. SOSSE er et fungerende "filsystem", så det er enkelt at gemme vcards, logoer m.m. på kortet." Är det helt omöjligt att göra nått med dom, har jag köpt ett helt värdelöst kort? Tacksam för svar.

  2. #2
    :shock: :shock:

    Har du försökt att progga med nått skit som dom skickat med?
    Det är bara svammel för att hålla myndigheterna på avstånd :lol:

    Hämta filer och program hos oss så ska du nog få fart på kortet 8)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Har försökt med det mesta tror jag, utav det som finns på denna sida...

  4. #4
    Har ej fått med nått ifrån vdg.

  5. #5
    Är du säker på att det är ett Titanium kort du fått kolla här:
    http://www.comhit.net/viewtopic.php?...light=titanium ?

  6. #6
    Kolla vad du får för ATR
    Om det är samma som det rask300 länkar till så är det ett MII

    Ett Titanium ger 3B EC 00 00 40 32 54 49 54 41 4E 49 55 4D 00 11 01 03

    Dom rödmarkerade talar om vilken version av OS som ligger på
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Står så här:
    ATR Lenghte:18
    ATRHex: 3BEC00004032544954414E43415244010201
    ATR ASCII:;Ì@2TITANCARD OCH SEDAN 6 FYRKANTER(hittade ingen fyrkant)

  8. #8
    Verkar som du fått den nya versionen Titancard 2.0 det finns filer på uploads sidor lite här och var gör en google sökning, jag hittade bland annat på Funfiles Uploadsida men vet inte om det funkar (har inget sånt kort) OBS! ha ett uppdaterat virusprogram igång finns mycket skit på dessa sidor.

    Hör av dig om du får det att fungera så får T-bird lägga upp filer här på forumet.

  9. #9
    Ringde till vdg.nu och försökte prata lite danska men över gick rätt snart till engelska :? Och han frågade mig när jag hade fått kortet och jag sade i fredags, då sade han att jag fått vers. 2.0! Synd att man inte visste det från början, hade sparat mycket problem, har ju typ bara suttit varje kväll denna veckan och provat fram och tillbaka och inget funkar.... Så det blir till att börja grejja när man kommer hem igen. Återkommer med resultat!

  10. #10
    Läste något annat inlägg på sidan om ett vitt titanium, som hade proggats med spöket. Hade tydligen åxå haft Unsupported titanium os found.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 10:40
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 05:05
  3. titanium funkar från 24/11
    Av zadom i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 10:08
  4. Titanium från sakerhetskort.com?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 22:22
  5. Göra ett eget kort från "grunden"
    Av chbg i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 20:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss