Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: 3com wireless blir bara 12Mb/s i snitt

  1. #11
    Mja, det kanske det finns. 36-38 av 54 låter ju onekligen riktigt bra. Ang. policy editorn så kan du ju köra MMC´n och skapa en ny. (mest för skojs skull kanske men i alla fall)

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    För det första så tror jag att det är väldigt underförstått för personer som skulle ha kapaciteten att lösa detta. Väldigt få som sitter med ett 54MB/s trådlöst....

    För det andra så är bit = b, byte = B. Så 54 Mb/s är således om man vill skriva ut det 54 Mega bit per sekund.

    För övrigt så tycker jag det är mer missvisande att skriva mbit/s eftersom det skulle betyda milli bit per sekund....

    Ska man vara besserwisser så måste man ha torrt om fötterna först..

    /ElFeo
    klart att jag visste att det var ett 54Mbits kort du mena, så dum e jag inte... men skall man måsta vara en expert på området för att fatta till 100%, därför det kan bli en del tjafs i trådar.... men men....
    sen det med b & B så tror jag inte det är alla som tänker på....
    tror de flesta läser Mb, mb & MB som megabyte eller är det endast då sekunderna är med som det är skillnad!!

    men varför jag skrev om det med megabyte å megabit så var ju för att jag ville få reda på vilket du hadde menat var....
    så det är även en misstolkning från din sida.
    men jag skall väll ta på mig att jag var en besserwisser som det gick fel för, så blir det väll inte så många onödiga inlägg som inte har med saken att göra!! :P

    angående hastigheten tror jag inte man kan få samma som ett lan vid samma hastighet....

    sen en sak med alla inlägg, man skall förstå vad de menar inte vad de skrivit :wink:

    hap... antar att det finns massa personser som har nått att klaga på detta men ingenting blir ju perfekt.

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av mami
    så blir det väll inte så många onödiga inlägg som inte har med saken att göra!! :P
    Helt rätt.

    Hur som helst så kvarstår mitt problem, som jag fortfarande tror att det är (vägrar acceptera att man bara får 20-25% av ett wlan) Inga nya idéer någon?

  4. #14
    du har inte testat söka på internet ifall nån har gjort nått hastighets test på wlan?
    eller nått annat kort/märke att testa?

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  5. #15
    Jo, jag har sökt. Utan lycka. Angpende hastigheterna så känner jag själv personer som har fått åtminstone 60% av full kapacitet. Alltså ca 35Mbits/s. Har själv inte något annat kort att testa...ska leta runt lite bland vänner och bekanta...

  6. #16

    Vireless bredbandsrouter 108 Mbits

    Nu har vi äntligen fått adsl utbyggt i området. JAg ska köpa en trådlös router. Har ni nåra förslag på bra 108 "megabitare".

    jag har kollat på en DI-624. men när jag läste på pricerunner så var det mest bara negativ kritik. någon som har nåra erfarenheter om denna produkt?

    alternativt hittade jag också en från netgear som verkade bra.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  7. #17
    Hej,

    Provade Netgears 108Mbps router och blev inte speciellt förtjust. Jag tyckte den hade dålig räckvid vilket ledde till att den för det mesta inte kom upp i mer än 48Mbps eller mindre. Har nu bytt till en Belkin 125Mbps router och är helnöjd. Mycket bättre räckvid och går med full hastighet hela tiden. Den kräver dock lite handpåläggning. Installationen lägger upp en process som ligger och roffar åt sig 100% av cpu winxpdisablezeroconfigation, men den är det bara at ta bort så funkar allt perfekt.

    ruffis

  8. #18
    okaj ruffis!! man tackar. Men denna process som du beskrev, va gör den för nytta. om man tar bort den, är det då ingen funktion som man går miste om?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  9. #19
    juanito
    Gäst
    Själv har jag en Office Connect wireless 54 Mb, vilken förmodligen är samma modell som din. Jag bor i en 60-tals hyreskåk betong och armeringsjärn.
    Routern är placerad nära nog i mitten av lägenheten.
    Alla 3 bärbara snittar ca 30 Mb/s.

    Jag har 2st. 3com kort och ett Cisco. Ena 3com är ett x-jack.
    Konstigt nog är Cisco kortet aningen rappare än de andra. 8)

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av juanito
    Själv har jag en Office Connect wireless 54 Mb, vilken förmodligen är samma modell som din. Jag bor i en 60-tals hyreskåk betong och armeringsjärn.
    Routern är placerad nära nog i mitten av lägenheten.
    Alla 3 bärbara snittar ca 30 Mb/s.

    Jag har 2st. 3com kort och ett Cisco. Ena 3com är ett x-jack.
    Konstigt nog är Cisco kortet aningen rappare än de andra. 8)
    Ja, det var nästan det jag trodde. Alltså att man kan få bra mycket snabbare farter än det jag kör.

    Min svåger har köpt en router nu, så jag ska nog testa lite hemma hos honom...

Liknande ämnen

  1. Wifi wireless
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 20:58
  2. CD HD + Wireless Card Splitter ?
    Av jral1000 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 10:22
  3. Wireless Smartwi Residential Cardsplitter
    Av Der Alte i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 19:30
  4. Jag blir tokig !
    Av LuddeUa i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 12:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss