Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: problem progga titanium

  1. #11
    Det låter som att du ställer den i phoenix först.

    Gör EXAKT som jag beskrev, du ska inte ställa in phoenix i mpset, bananen sköter det automatiskt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #12

    T-bird

    :lol: Hej T-bird Tack för hjälpen jag fått men inget har hjälpt,har gjort exakt som du har anvisat,får olika felmeddelande,ex.fel vid radering av kort eller kunde inte sätta kortet i programmeringsläge?
    kan det helt enkelt va fel på kortet??
    jag har nyss skaffat annan dator,men drivrutiner till mp 3,5 följer väl med multiprogg 1,80 eller är det något sådant som fattas,har inte kvar disketten som följde med vid köpet??
    hoppas du har ork att svara!
    mvh einar

  3. #13
    Klistrade ihop det så man kan hänga med i vad som sagts :wink:

    Vad är det för dator du skaffat nu då?
    En del nya märkesdatorer typ Dell, HP osv har konstigheter för sig med comporten

    Om du kollar i filavdelningen så finns det ett program som heter MPTEST hämta det och kontrollera att du har kommunikation med kort/programmerare
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #14
    Hej! Tack för att du tar dig tid med mej!
    Har kört MPtest,får följanderogrammer successfully set in phoenix mode
    Smartcard test ATR: no ATR was received from your smartcard!
    Något är det som inte stämmer,proggade ett gammalt guldkort i går kväll
    med det var det inga problem?
    Datorn är inte någon märkesdator!
    Titaniumkortet är köpt av Almsat!
    mvh einar

  5. #15
    Då börjar vi närma oss, som jag ser det så är det bara 2 alternativ kvar

    1.. Det är nått fel på kortet
    2.. Det sitter inte i ordentligt
    Kolla därför att det är ordentligt intryckt i programmeraren med chipset nedåt. Kolla också kontaktytorna att dom är rena och ser plana ut.

    Om du inte får ordning på det så skulle jag försöka reklamera det.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16
    :!: Hej igen! Var i kontakt med almsat per telefon,han var tjurig när jag pratade med honom,sa att det till 99% var programmerarn som gjorde fel
    Nu skickar jag tillbaka kortet får se om jag får tillbaka något annat eller inget alls kanske, vem vet!
    Jag har m11 kort som fungerar, men till min nokia 9802 är det svårt när man byter mellan olika system, den är tjurig hekt enkelt!
    Jag hör av mig när jag får tillbaka kortet!
    Ha en trevlig helg!
    mvh einar

  7. #17
    Har också ett nyinköpt titaniumkort från almsat gjorde som T-bird
    beskrev fungerade direkt kör med MP3.5

  8. #18

    Titanium i retur

    :cry: Hej! som jag skrivit skickade jag till mitt kort,fick tillbaka kortet med följande svar.så som du beskrivit problemet,har du bränt kretsen.om du har programmerat kortet med "phoenix mode".tyvärr har vi ingen garanti pg.a det är lätt att göra fel och bränna kortet.
    Har jag gjort fel då månne???
    skall inte brännaren vara i phoenix mode??
    Som jag skrivit tidigare började jag med titaniumprogrammet men kom ingen vart där??
    det är väl bara att bita i det sura applet!!!!!!!!
    mvh einar :!:

  9. #19
    hmm ? sa dom så till dig.. att man kan ha sönder kortet om man ställer de i phoenix läge ? titanium bränns juh i pohenix läge. å jag har då satt på å stängt av phoenix ett antal gånger samtidigt som jag ryckt i å ur kortet å de har då aldrig gått sönder för mig.. dom konstaterade alltså att kortet var trasigt? om de aldrig varit något på kortet förut. utan det här hände första gången så anser jag att kortet redan va trasigt när du fick det.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #20
    man skall kunna "väcka" en del döda titanium kort. men vad jag minns krävdes ett annat phoenix läge.. typ 3.56 istället för 3,58 som vanligen används.. mins inte vart jag såg de någonstans bara..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Progga FreeX cam??
    Av sopranos i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 18:54
  2. Progga 3in1 med MP 3.6 USB o Titanium
    Av paddy73 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 20:45
  3. Problem att progga M-2 kort med M-II Brännare
    Av JPC i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 22:25
  4. problem med titanium?
    Av mirve i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 10:01
  5. Titanium problem
    Av Lantto i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 12:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss