Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: problem m MII- första gången anv

  1. #1

    problem m MII- första gången anv

    Hej!
    skullen någon kunna förklara lätt för mig hur jag ska gå tillväga när jag ska bränna ett MII kort för första gången. jag har provat några saker men tyvärr så funkar det inte(inte direkt samma som comhem :-( ). Vad ska jag göra?
    Jag har alltså ett MII kort och en mp 6.0 program. vilka filer ska man ladda ner. testade ngt som heter "spöket" men det funkade inte .....
    tacksam för all hjälp jag kan få

    hälsn
    stivan

  2. #2
    har själv multiprog 1,4 .sätt i kortet ,starta multiprog1,4 och sätt brännaren i phinixläge ,det gör man på fliken mp-set, ladda ner m2 koderna ,sippa upp dom,då kommer pi upp spöket upp,dubbelklicka och piraten kommer upp,ladda os och sen prog klart. är nog samma för nyare multiprog .meddela hur det gick

  3. #3
    spöket uppdateraos ok program ok har du proggern inställd på phonix så ska det funka
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  4. #4
    när jag försökte öppna upp spöket fick jag till fel svar "component MSCOMCTL.OCX or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid. vad gör man då? någon som vet vad detta betyder?
    tacksam för svar
    stivan

  5. #5
    du måste packa upp "spöket" från winzip INNAN du kör de annars funkar inte de ladda ner filen som fattas (sök på google) och läg den i system

  6. #6
    Varför inte använda sökfunktionen?

    Då hade du garanterat hittat den här http://www.comhit.net/viewtopic.php?p=43468#43468
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    tack så mycket t-bird....nu funkar det (än så länge vill säga)
    en fråga till beträffande detta, jag har en mp 3,5 prog måste jag uppgradera denna? Och i så fall ska jag skicka den till tex ad teknik där jag köpte den
    tack på förhand
    stivan

  8. #8
    Beror väl på hur gammal den är, jag använder en med FW 1.3 utan problem
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    ok, nu har jag iallafall fått allt att fungera, jag har bränt kortet och allt MEN tyvärr så händer inget på TV:n där är det svart, ja eller rättare sagt det står kodad sändning. Vad gör jag då? ska jag göra en ny sökning el?
    och kan man förresten titta på alla kanalerna?
    tack!
    stivan

  10. #10
    Om programmering gick OK och kortet är rätt isatt, chipset uppåt/nedåt, så kan du behöva uppdatera OS på kortet och sen programmera det igen
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Första gången man lägger in en image.
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 20:34
  2. nytt m2 kort,första gången
    Av west ham i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-18, 17:17
  3. Första gången
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 11:40
  4. Första gången!!
    Av Herkiz i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:27
  5. Första gången
    Av twang i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss