Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Behöver hjälp (brännare + MII)

  1. #1

    Behöver hjälp (brännare + MII)

    Tjenare! Jag köpte mig en brännare och ett MII kort på keycard härom dan (Brännaren är en phoenix/smartmouse) Men nu när jag kopplat in den fixat de program jag behöver så får jag det ändå inte att fungera. Jag får ett meddelande att brännaren inte hittas, men när jag söker efter den så lyser lampan på den så den får ju nån signal iaf. Nån som haft samma besvär eller som vet vad som kan vara fel? Tacksam för svar!

  2. #2
    Fel comport vald?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

    .

    Nej det har jag redan kollat, när jag ändrar till en annan comport så händer ingenting, inte ens lampan på brännaren lyser vilket den gör när jag använder comport 1.

  4. #4
    Vad är det för en du köpt då?
    den för 199:- behöver bara ström, då skall lampan lysa konstant

    annars finns det ett program här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=12583 phsmtest som du kan köra för att se om du har kommunikation eller inte
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Först måste jag bara tacka för att du lägger ner lite av din tid för att hjälpa mig, uppskattar verkligen det!

    Kom på ett fel som jag gjort och det var att jag kopplat fel så att lampan inte lyste konstant och ja jag har den brännaren för runt 200 kr.
    ändrade så att lampan nu lyser konstant, tyvär så fungerar det fortfarande inte, änvänder två olika program för att försöka hitta programeraren, det ena heter multiprogrammer utility vo. 1 200 och det andra är nåt multiprog 140 och har en ikon som är som en banan.
    Ingen av dom hittar min brännare, men det konstiga är att när jag testade det programmet som du tipsade om så hittade det min brännare med en gång. är det ett program som jag kan använda mig av på nåt sätt?

  6. #6
    Dom programmen är bara till Ad-tekniks brännare så dom kan du inte använda.

    Det ända du behöver är Spöket (MII.exe)
    Highspeed off
    Programmer normal
    Rätt comport
    Uppdatera Os
    Programmera kortet
    Se på Tv o va glad
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7

    .

    Tackar för din hjälp!

    Fick hjälp av en kompis igår med att programera mitt kort, med tanke på att jag då inte visste hur man gör själv.
    Men då vet jag det tills nästa gång!

    Tackar än en gång!

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-18, 11:32
  2. hjälp med m-II kort med brännare
    Av anders_linde i forum Canal Digital
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 08:43
  3. MII -Brännare + MII-Kort...hjälp!!!
    Av jonsa79 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 20:50
  4. M II brännare Hjälp!!!
    Av Kilroy i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 18:11
  5. hjälp m2-kort-brännare!
    Av dicko i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 10:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss