Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Failed to get an ATR!!!

  1. #1

    Failed to get an ATR!!!

    Förklara för mig:
    Jag har ett M2 kort som jag har lyckats programera 1 gång. Funkade perfekt tills här om dan. Det andra kortet krånglar. När man os´ar kortet börjar som vanligt, vid ca 75% av programeringen så blir det error-sw!
    Är det fel på kortet? Vid nytt försök så blir det: Failed to get an ATR! Vad betyder det? Måste man os´a kortet vid varje omprogramering?
    Kan man sabba kortet om man gör fel?
    Använder en MP3,5 mjukvara 1,5. :?

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Först OS sen programmering.

  3. #3
    Självklart att man fösrt os´ar kortet. Men då inte programeringen av oprativsystemet för kortet fungerar utan bryts efter 75% av behandlingen. Vad finns det då för trix??

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Har du testat att först progga kortet med ett gammalt progg? Ex. http://kimianetworks.com/stopstop/M-II_old.zip , och sedan Uppdatera OS och Programmera?

  5. #5
    Plockade hem old filen och då funkade programeringen helt okey. Jag stängde ner allting plockade bort gamla "spök" program. Statade om datorn, laddade ner en ny m2 fil, packade upp den under Multiprog katalogen, Spänning till, Phoenix 3,58, Öppnade spöket och tryckte på Os.
    De började bra men.........Programming falied, Error-SW!!!???
    Va i hvt är det för fel. Antingen är det nått jag helt missat nånstans eller nått annat. Men vad?? :evil:

  6. #6
    packade upp den under Multiprog katalogen

    Varför inte en egen mapp? som du kanske döper till m2 04-11-01
    inte för att det löser några problem men man vet alldrig om det ligger någon annan korrupt fil i den katalogen som datorn ropar på!
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  7. #7
    Har nu även provat detta förslag, men utan framgång! :x

  8. #8

    m 2 problem...

    :roll: läs på adteknik du måste ha firmvare 1.9 till M2 kort .har du någon kompis som har 3.5 programerare testa där också .kostar inte så mycket att uppdatera den. :lol: tvnisse 8)

  9. #9
    Det har inget med FW versionerna att göra, folk över hela Europa har problem med senaste spöket.

    PS
    Själv proggar jag med FW 1.3 utan problem
    DS
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    Har funkat att bränna för mig tidigare med Infinity USB Phoenix (I Phoneix mode, 3.58 MHz), MII kort och "spöket". Men, efter att senaste spöket inte funkat kan jag nu inte heller bränna med "MII old".

    Får följande feldialog efter att ha tryckt på "Program":
    ------
    Error: Please Wait Detecting card !!!!

    Failed to get an ATR

    The card is not written
    ------

    Det blir för övrigt sama fel om man kopplar loss seriekabeln!?!?!

Liknande ämnen

  1. Failed to get an ATR
    Av anteman76 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 21:09
  2. Failed to get an ART
    Av Jouko i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 19:56
  3. Failed to get ATR
    Av michaelk i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 15:30
  4. Failed to get an ATR
    Av fialia i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss