Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: cardsharing på alla boxar?

  1. #1

    cardsharing på alla boxar?

    Tjenare, någon som kan förklara varför cardsharing bara funkar på dreambox och DVB-x kort? Hörde att de skulle ha något med CW att göra men fick ingen bra förklaring. Borde inte alla boxar klara av att emulera ett kort eller är det något speciellt som gör att originalkorten inte går att kopiera "rakt av"?

    Mvh

  2. #2
    Jag har hört att Cardshare funkar med NDS Videoguard på Viasat om man kör dreambox. Innebär det att om man har ett DVB-S kort att man kan koda av Videoguard om man har originalkort och en dreambox ?

  3. #3
    For å bruke cardshare er man avhengig av internett tilkobling på tuneren, og det har man vel bare på DB og DVB kort som sitter i pc. Så vidt jeg vet er det ikke nettverkskort i normale tunere.

  4. #4
    detta kan ju vara ett svar, men borde det inte gå att använda ett seasoninterface av något slag och använda den dator som det är kopplat till som "kort" det borde ju räcka med att seasonet ger samma svar till boxen det sitter på som ett originalkort hade gett, vilket man får reda på via cardsharing?

    Men jag vet inte detta kanske inte fungerar så som jag tror att det fungerar.

    Skulle vara kul om någon med mer kunskap kunde förklara hur det fungerar lite djupare

Liknande ämnen

  1. TimeBomb i alla boxar?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 23:47
  2. [LÖST] Boxar?
    Av Henrix! i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 14:39
  3. boxar..
    Av mike44 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 10:40
  4. [LÖST] Boxar
    Av justme123 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 08:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss