Sidan 1 av 11 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 104

Ämne: OBS BILD HAR KOMMIT. Spännande mojäng till Kabelvision

  1. #1

    OBS BILD HAR KOMMIT. Spännande mojäng till Kabelvision

    Har letat som bara den efter en lösning till Kabelvision och har fått tag på ett företag i USA som tillverkar små dosor du sätter mellan dekodern och antennuttaget så skall den avkoda och du skall få alla signaler.

    Har inte velat ha halvtaskiga kretskort som ger hyfsad bild utan en perfekt mottagning med fjärris.

    Låter mycket intressant.
    Det bästa var att han sa att han skickar en till mig och blir jag nöjd får jag köpa fler. Köper jag 4 till sedan så betalar jag för fem.
    Det tycker jag var schysst.

    Nu hoppas jag att posten går snabbt från USA o hit så ja kan prova.

    Man måste ha en dekoder från början men va fan. Jag har jobbat för skitföretaget så jag har fyra dekodrar liggandes med fjärrisar.

    Och nej, skulle de funka tänker jag inte sälja mina dekodrar.

    Jag återkommer om detta ämne när jag fått provat grunkan.

  2. #2
    Va???Köper du 4 så betalar du för 5????Det är väl inget bra

  3. #3
    Ha ha

    Han skickar först en utan kostnad och vill jag sedan ha 4 till så får jag samtidigt betala för den första.
    Då har jag 5 och har betalat för 5.

    Funkar inte den första så har jag inte förlorat en krona.

    Det är schysst.

    Det blir liksom att jag INTE köper grisen i säcken.

  4. #4
    "Kabelvision" och "perfekt mottagning" i samma inlägg???

    Nåväl, det var ju inte att bild/ljud-kvaliten var bra, utan mottagningen av den usla bilden som var bra
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    "Kabelvision" och "perfekt mottagning" i samma inlägg???

    Nåväl, det var ju inte att bild/ljud-kvaliten var bra, utan mottagningen av den usla bilden som var bra
    :lol: :lol: :lol:

    Är ju nöjd om jag får samma bild/ljud som om jag skulle ha betalat för det. :wink:

  6. #6
    kan man få en förklaring på vad kabelvision är?
    är det kodade kanaler i analoga tv nätet eller?

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av mami
    kan man få en förklaring på vad kabelvision är?
    är det kodade kanaler i analoga tv nätet eller?

    /mami
    Ja det är analogt och det är kabelbolaget som heter kabelvision. Dvs det går i kabel och ej i luften. Det ingår tillsammans med Tele2 och Comviq i den berömda kinnevik koncernen.
    http://www.editorial.tele2.se/?page=...beltv&nomenu=1

    Jag kan enkelt säga att det är ett skitbolag som har faktureringsmetoder som skulle få Hells Angels indrivare att gråta av avund.
    Som du ser på deras hemsida så lägger de på extra avgifter direkt om du är en timme sen med betalningen.
    Inget kundvänligt bolag alls.
    Jag vet, jag har jobbat åt dem.

    Skall tillägga att de hävdar att du har konto hos dem som varje månad får ett underskott och därför behöver de inte bry sig om god affärssed utan skickar ut räkningen/kontoutdraget cirka 4-5 dagar innan det skall vara betalt.

    Detta bolag hade flest anmälningar på sig hos konsumentverket på 80-90 talet än något annat bolag.
    Det var dock innan modemkapare o liknande fanns.

  8. #8
    Jag har detta skit bolag...kan man inte göra något för att få fler kanaler utam at använda deras boxer?...nu får man ju dålig 1:a dålig 2:a dålig 3:a usel 4:a INGEN!!! 5:a taskig z:tv

  9. #9
    Det finns piratdekodrar att köpa/bygga. Men kvaliten är ju inte den bästa i deras nät. Och piratdekodrarna hjälper ofta till så det blir ännu tråkigare kvalitet. Men jag körde min i flera år, tills jag flyttade och sålde vidare dekodern till en kille här på forumet.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    Jag har detta skit bolag...kan man inte göra något för att få fler kanaler utam at använda deras boxer?...nu får man ju dålig 1:a dålig 2:a dålig 3:a usel 4:a INGEN!!! 5:a taskig z:tv
    jag skall meddela om mojängen funkar. den skulle skickas igår.
    dock måste du ha en box. ta grundabonnemang eller köp en original från utlandet eller http://www.blocket.se/view/3217507.htm
    funkar mojängen så blir det sparade slantar.
    mojängen låser alltså upp signalen till en originaldekoder så problemet med taskig bild uppstår ej som på en piratdekoder.

Liknande ämnen

  1. dekoder till kabelvision
    Av zam1000 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 23:32
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 23:00
  3. Program till Kabelvision??
    Av Dedu i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 16:39
  4. [LÖST] dekoder till kabelvision ???
    Av Moozzii i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 13:48
  5. har lösningen till 212'an kommit än???
    Av niklazanderzzon i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-09, 08:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss