Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 104

Ämne: OBS BILD HAR KOMMIT. Spännande mojäng till Kabelvision

  1. #61
    Okej

    Så här ligger det till. Jag har fått nedanstående meddelande.


    > I am afraid we are not having much luck with this,
    > the only other way of
    > possibly making this work is to get one of my guys
    > to go to your country,
    > normally it takes about 2/3 hours, but my problem
    > with doing this is that we
    > have to justify the cost of this & the amount of
    > sales we can achieve.


    Finns det en marknad för denna typ av kub hos oss och vad skulle ni vara beredd att ge för den?

    Är det tillräckligt intresse så kommer de till sverige för att lösa det men det kanske går att skicka tv-signalerna till irland via internet på något sätt. De har en av mina boxar så de är antagligen i behov av signalen i kanske bara ett par timmar. Helt vanlig kodad signal direkt från väggen.
    Är det möjligt??

    Startar ny tråd om denna möjlighet också då inte alla läser om kabelvision.
    Auktoriserad julmusttestare.

  2. #62
    Jag skulle tro att det finns ett ganska stort intresse för en mojäng som denna. Själv skulle jag kunna vidarebefordra ett par stycken utan problem (förutsatt att priset inte är alltför högt vill säga)

  3. #63
    Idag har vi kommit så långt att kuben har avkodat alla kanaler men bara i ett par minuter. Det är troligen så att signalen är för stark så att det blir en "override". Arbetet fortsätter.
    Auktoriserad julmusttestare.

  4. #64
    Idag har 2 nya kuber lämnat Irland och förväntas trilla ned i min brevlåda under veckan. Teknikerna är nu hoppfulla om att de skall fungera och kunna hantera override problemet.

    Vi hoppas.

    Återkommer i ämnet
    Auktoriserad julmusttestare.

  5. #65
    Vi har nu bild på alla kanaler sedan ett dygn tillbaka. Det som är kvar verkar vara en fininställning men kuben fungerar nu.

    Skulle vilja påstå att den fungerar så man kan vara 95% nöjd.
    De sista 5% hoppas vi skall kunna trimmas in på några dagar.
    Auktoriserad julmusttestare.

  6. #66
    vad vill irländarna ha för betalt för denna mojäng? kan ju va värt att diskutera nu när den är "95%" klar vi är nog en del som vill införskaffa denna =)

    Du Elvings vill du höra med dom ?

  7. #67
    jodå
    info kommer när den är 100% klar och vad de vill ha i pris.
    Auktoriserad julmusttestare.

  8. #68
    Härligt om det nu fungerar till 100% men vart är det man kan annvända det här kabelvision? Är det bara i hyreshus eller?

    Vad kan hela kalaset kosta i runda slängar, så man inte köper på sig sånt här för (2 lakan??) sen så stänger dom bara ner allt ändrar singnalerna osv?


    Mvh: Braindead
    --> NOLLTOLERANS <--

  9. #69
    http://www.editorial.tele2.se/?page=...beltv&nomenu=1

    Jag gissar nu och antar att den troligen kommer ligga under 500 spänn. Mer troligt närmare 300:- enligt min gissning. Jag har dock inget med försäljningen att göra och tjänar inte en spänn på detta. Jag bara hatar kabelvision.

    Kabelvision kan inte ändra sina kodsystem utan att byta ut alla sina dekodrar. Det är en enorm kostnad.
    Auktoriserad julmusttestare.

  10. #70
    Kabelvision är väl fortfarande analogt, kommer inte de att göra som de andra operatörerna och gå över till digitalt?? Känns som att det är gammalt och ute med analoga system och att det är digitala system som är framtiden...

    /Soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

Liknande ämnen

  1. dekoder till kabelvision
    Av zam1000 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 23:32
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 23:00
  3. Program till Kabelvision??
    Av Dedu i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 16:39
  4. [LÖST] dekoder till kabelvision ???
    Av Moozzii i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 13:48
  5. har lösningen till 212'an kommit än???
    Av niklazanderzzon i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-09, 08:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss